Gå til innhold

Sover hele natten??


mummiboy 21.07.06

Anbefalte innlegg

 

Er det mange av juli barna som sover hele natten,, dvs fra 19 til 7, el 20 til 8? Uten å få mat?? Har så lyst at gutten min skal gjøre det snart, har gjort det noen ganger, men ingen rutine på det enda. Jeg hater å stå opp om natten, klarer ikke å venne meg til det. Har begynt med grøt for en uke siden, og nå kan han plutselig våkne kl 24 og 01?? Trodde kanskje han kom til å sove lengre jeg , ikke kortere enn før!! Eller tar det tid før grøten evt virker inn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grøten kan gjøre babyene mer urolig (urolig i magen), så det er en fordel om grøtmåltidet er på formiddagen, sies det.

 

Helsesøster sa at fra 6 mnd kan barna klare seg uten mat på natten, så det er vel mer normalt med oppvåkning en gang om natta enn at de sover over enda. Men det er jo noen barn som sover over fra de er ganske små...

 

Her soves det fra 19 til 02 og så til 06-07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo

lille gutten min sover fra kl 18.30 til ca 03.00 og da vill han gjærne ha litt melk etter det så sovner han og sover til kl 07.00 ca synes ikke det er noe pes i det hele tatt å stå opp om natta å gi mat jeg da men nå ammer jeg ikke heller da

rolly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min varierer i søvnen fra natt til natt... Han legges 19, våkner for pupp en gang fra 02 til 05, deretter hver tredje time ut natten... Fullammer fortsatt.

 

Synes jeg ser litt forskjellig om dette med grøt. Noen sover hele natten etter at de får grøt, på andre babyer sier de at det har motsatt virkning. Men det er vel som skrevet over her bedre å gi grøten litt tidligere på dagen, ellers kan de bli urolige i magen og få problemer med søvnen...

 

Gleder meg også til å få sove en hel natt igjen snart! :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt har sovet hele natten siden han var 6 uker. Fra ca 18.30 til 06.

Varierer litt avhengig av hvor mye mat han har fått på dagen. Har vært heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gutt sover også hele natten. Har siden han var ca 2mnd sovet fra ca 1830 til 7.30. Så han sover mellom 12 og 13 timer uten mat. Kommer kanskje av han får mme. Jeg er også veldig avhengig av søvn, så jeg er glad han er så god å sove. Tenkte å begynne med grøt neste mnd. Blir 4mnd 30.nov., så jeg vet ikke hvordan det virker inn på søvnen. Har hørt forskjellige erfaringer med det. Har hørt en ikke skal gi grøt om kvelden med en gang. Heller ikke som første måltid på morgenen. Men mulig lunch.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Heldige dere er æ! Gutten min sovner i 19-20 tiden, våkner igjen i 23-24 tiden, 2-3 tiden og 5-6 tiden.. Begynner å bli ganske sliten ja.. Den siste uken har han vært ganske forkjølet også, så da har han vært enda mer våken, og gjerne vært lengre oppe også.. Men i dag sovnet han for første gang i sengen sin helt alene og uten gråt! Kjempe stolt:)Men sovnet ikke før i 21 tiden da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...