Gå til innhold

Keisersnitt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg tror det?? Men er det ikke bedre å få epidural dah?? Det skal jeg ha, jeg er skikkelig pyse.... Bedre med det, for da kommer du deg fortere etter fødselen....Da har du jo ikke sår på magen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ja har tenkt på det og i tilegg lystgass heheh er skikkelig pyse når det gjelder noe som helst smerte ..

men selv om jeg er så kort på vei så går jeg og tenker på det hele tiden .. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

skal du ha keisersnitt må du bestille dette i god tid før du føder (samtidig som du reserverer fødeplass)

vær da obs på at keisersnittet utføres før termin.

som nevnt ovenfor så får du et sår på magen ja, men nå legger de det lavere enn bikinilinja og arret vil ikke være til hinder sånn sett.

man kan faktisk risikere å komme seg senere ved vanlig fødsel.

har ei veninne som revna og huhn klarte ikke tisse, bæsje eller sitte ordentlig på seks uker.

 

ulempen med keisersnitt er jo to viktige ting: du får ikke oppleve en fødsel, noe jeg tror du kanskje kan komme til å angre på, og det faktum at du ikke får lov til å bære noe særlig de to første mnd. det vil si: holde barnet så lite som mulig.

 

jeg er også kjemperedd for å føde, men ville aldri under noen omstendigheter valgt bort den smerten. Som sagt: det finnes epidural, og man har veldig greie fødsler med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Sorry og si det, men er helt uenig med hun siste her. Jeg har to barn og venter min tredje. Første ble tatt med haste keisersnitt etter nesten to døgn med harde rier og ungen nesten ute. Det ble selvfølgelig ett lite nederlag fordi jeg følte at jeg hadde kjempet for ingen ting og ble lagt i full narkose, men de reddet gutten min som holdt på å miste livet. Nr 2 ble tatt med frivillig keisersnitt etter ett møte med legen på sykehuset. Gutten min lå på samme måte som han første, men det kunne også gå bra så det ble opp til meg. Jeg var selvfølgelig litt redd for at det samme skulle skje og valgte derfor keisersnitt. Det var en fantastisk opplevelse og fikk være våken, uten lidelser og fikk se min sønn komme til verden sammens med min ektemann.

Jeg sier ikke at man bør ta keisersnitt framfor å føde vanlig, det er jo trossalt naturens gang. Men det er heller ikke noen dårlig alternativ, men man må belage seg på litt lengre tid etter keisersnittet på å komme seg på enn etter enn vanlig fødsel.

Du kan ikke løfte så mye tungt, men det er bare tull at man ikke kan løfte babyen sin så mye man vil. Det må man nesten ta det som man føler for selv.

Hilsen ei som sikkert kommer til å ta keisersnitt nr 3 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to bikinisnitt og de er ikke synlige og magen min ble like flat og vanlig som før jeg ble gravid og tok keisersnitt. Det er sikkert forskjell fra person til person, men det er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for svar :)

har lyst og føde normalt men har hatt skrekk for det lenge ,. men jeg kan jo snakke med en lege også se hva vi gjør.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar..

Men når man tar keisersnitt, slipper man alle former for rier og slikt da ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slipper det da ja. Du kan få etter rier, men det er ikke så voldsomt som de riene man får før en fødsel. Du kan få rier hvis fødselen din setter seg igang selv, men man blir som regel satt igang før termin og sjelden det skjer da. Men skulle det skje, blir man sendt inn og de stopper det og tar keisersnitt som planlagt, det var det de forklarte meg når jeg hadde fått en dato på når jeg skulle inn å ta keisersnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må huske at keisersnitt er en operasjon og at man får jo vondt etterpå, men jeg ser ikke tilbake på det som noe skrekk. Fikk masse smerte stillende etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...