Gå til innhold

Sverre og Sigrid er født!

Lurifax71

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Endelig er det min tur til å skrive inn min tvilling-fødselshistorie! 15 november ble jeg lagt inn på sykehuset for å sette igang fødselen. Jeg var hadde da 39 fullgåtte uker og var mer enn forsynt! Ved vårt sykehus er det vanlig prosedyre at tvillinggravide blir satt på modningskur på dette tidspunktet om de ikke har født.

Jeg fikk to modningspiller uten at noen av disse hadde noen effekt. Da jeg ble kontrollert etter siste pille fikk jeg beskjed om at livmorhalsen fremdelse ikke var moden =0( Klokken var da 2300. Jeg var deppa, la meg til å sove og ventet på neste pille påfølgende morgen. Rett før midnatt kom plutselig rier og innen en time var disse regelmessige. Jeg fikk beskjed av jordmoren om å legge meg ned og hvile til fødselen - utrolignok sovnet jeg og våknet kl 03.10 med STERKE rier og noen minutter seinere gikk vannet.

Jeg ble trillet inn på føden, fikk epidural 04.40 og kl 0536 ble Sverre født i hodeleie.En stor flott gutt på 3600g og 50 cm. Når han var ute konsentrerte leger og jordmødre seg om å lede tv2 ned i fødselskanalen. Jeg hadde fremdeles rier og trengte dermed ikke å settes på drypp. 18 minutter etter kom Sigrid i seteleie. En fin jente på 3200g og 50 cm. Fødselen gikk med andre ord raskt =0)

Nå er vi hjemme, og koser oss veldig! Heldigvis er ungene store, sunne og fornøyde. De sover mye og suger pupp til den store gullmedaljen =0) Bortsett fra at stell og mating tar litt lenger tid enn med en - så synes jeg ikke tvillingmammatilværelsen er så stressende! Den som er krevende her i heimen er storebroren på 3, og ikke tvillingene. =0)

Gled dere jenter! Det er kjempekoselig! Jeg har forreste lagt ut noen bilder på våre album under Lurifax71.

Klem fra

Fortsetter under...

Annonse

• 2 uker senere...

hei hei..... Gratulerer kjempe masse. utrolig koseligt og høre, de var store og flåtte....:) var inne og så på bildene de var kjempe søte. Håper alt går bra med dere.. må gi en lyd om kordan det går med dere. Mine er no blitt 5 og en halv md. Kjempe store, de er til og med begyntg og sitte litt selv. tiden går sååååå kjempe fort. Så du må nyte tiden.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...