Benni-min Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Jeg lurer på hvordan dere egentlig dusjer babyene deres. Hvis dere dusjer sammen. Hvordan får dere vasket dem samtidig holde babyen når dere begge er våte. Står samboeren klar og hjelper til? Sønnen vår er 4mnd i morgen og jeg har litt lyst å prøve, men er redd for å miste han når vi begge er våte. Når dere dusjer sammen, er det bare for kosen sin del, eller for å vaske ren? Kanskje det er greit å dusje bare for å stå under å bli vant med strålene????Når dere er ferdige, legger en bare babyen inni et håndkle mens en tørker seg selv?? Når bør en begynne å dusje dem for at dem ikke skal bli vant til dusj. Vi har ikke badekar. I det er det jo greit å sitte oppi og leke med dusjhodet for å bli vant med det. Sikker dumme spørsmål dette.....huff
yasmina Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Når babyene er små pleier jeg å gjøre slik Kler av oss begge og legger ham på gulvet med noen leker. Dusjer selv først og vasker håret osv. Når jeg er ferdig tar jeg ham inn i dusjen med meg. Ikke noe problem å vaske ham mens jeg holder ham. Dusjer gjerne litt lenge og koser oss masse. Går deretter ut og pakker ham godt inn. Tørker meg fort og har bare håndkle rundt meg mens jeg tørker ham og kler på ham før jeg kler meg selv. Syns det er både kos og enkelt å dusje med ungene. Når de lærer å sitte selv får de sitte på gulvet mens jeg dusjer. er viktig at det er godt og avrmt slim at de holder varmen selv om de ikke er under strålen hele tiden. Lillegutt på 21 mnd dusjer nå alene mens jeg sitter på gulvet med et blad eller en bok og passer på....
yasmina Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Har forresten dusjet med dem begge siden dem var nyfødt.
Benni-min Skrevet 25. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2006 åååh, høres så koselig ut å dusje med dem. Kanskje jeg bare skal hoppe i det å prøve.haha. Så skal jeg prøve å ha "godt og varmt slim" som du skrev hehe Må jo ikke fryse.
yasmina Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 hehehe... skulle stått godt og varmt slik at de ikke fryser..... Huff av meg *rødme* men , hadde bare hoppet i det for det er utrolig koselig og min eldste elsker å dusje. Han sitter somregel der inne til vi sier han må komme ut....
Benni-min Skrevet 25. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2006 skjønte jo det da. Hehe. Kanskje jeg gjør det i morgen når han blir 4mnd. Håper bare han ikke blir redd.
-carina- Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 Jeg dusjet med vår lille fra han var to uker gammel. Han var nemlig ikke noe glad i å bade. Men han gulper jo litt, så hadde lyst til å få vasket litt ordentlig. Tok ham derfor med meg inn i dusjen. Har begynt å akseptere å bli badet nå, så vi har ikke dusjet på 5-6 uker. I starten syntes jeg det var litt skummelt å dusje med Karsten, så da dusjet jeg mens mannen min var hjemme. Tok en kjapp dusj selv, så vannet var godt og varmt, og så fikk jeg ham inn til meg. Brukte ikke såpe, så det var jo mest for at vannstrålene skulle skylle over gutten og få bort gammel gulp. Far stod på utsiden og tok i mot, slik at jeg fikk skyllet av meg eventuelle uhell... ) Han aksepterte det med en gang, selv om han ikke var noe glad i å bade. Men jeg holdt ham jo hele tiden trygt og godt inntil kroppen. Og han ble ikke så glatt, så det gikk greit å holde ham mens vi dusjet! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå