Haddy Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Hei! Jeg har en brukt Brio duovogn stående som jeg har fått fra en venninne, vogna er en 2005 mod og kun brukt til ett barn - ser helt ny ut, ikke slitt eller noe. Men så har jeg egentlig lyst på Quinny vogn, speedy tror jeg den heter, en trehjuling vertfall. Noen som har erfaring med begge vognene? Hvilken velger jeg? Det er ikke det at jeg måå være så innmari fancy, men har bare litt lyst på sånn..
Haddy Skrevet 25. november 2006 Forfatter #2 Skrevet 25. november 2006 ...eller kanskje den heter freestyle..
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Quinny har to trehjulinger - en som heter Speedy og en som heter freestyle. Jeg har hatt hatt speedy og har ikke vært så fornøyd med den, men har mange venninner som har Freestyle og de virker kjempe fornøyde. Jeg vil jo også tro at Quinny vognene er en god del lettere enn Brio?!
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 quinnyen veier mye mye mindre enn brioen.. speedyen er har kun en vei man kan sittte...og i fresstyle er det kraftigere dekk...og kan snues begge veier...og kan ha bag på den..og det finnes søskensete man kan feste på den.. men er litt liten plass under vognen...og har hatt litt problemer med forhjulet...(så det må nok byttes...sikkert bare våres det var feil på , men likevel irriterenes)
LegallyBlond Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Ville brukt duovognen som babyvogn iallefall. De er mye mer stabile og bedre fjøring. Så kan du supplere med en trehjulingen etterhvert som barnet skal begynne å sitte litt oppe. Duoen kan også være god å ha som sovevogn + på de verste vinterdagene seinere. Brioen veier ikke så veldig mye mer enn Quinny freestyle comfort, kun et par kg mer. Men speedy er mye lettere. Vil også si at veldig mange har opplevd at Quinny freestyle comfort velter fort når du har sittedelen vendt fra deg. Sett MANGE innlegg her hvor vognene har veltet mens barna sov osv. Så selv om den kan brukes begge veier, ville jeg heller ventet til ungen var stor nok til å sitte kun forovervendt og så kjøpt meg en speedy da (min foretrakk å sitte forovervendt fra han var rundt 10 mnd, mange startet før). Deesuten blir speedy mindre sammenlagt enn comfort, og er vel tre-fire kg lettere. Men speedy har litt korte sittemål, den ble for liten til gutten min så vi solgte den faktisk ubrukt. Men så har vi en lang gutt også. Vet at flere bruker speedyen til 2-åringer. Men kan være ok å være klar over.
LegallyBlond Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Måtte bare svare på dette og: mange som har hatt problemer med forhjulet på comforten, lest utallige innlegg om det her pluss kjenner en del som har /har hatt den vognen. MAn kan feste både bilsete (maxi-cosi) og dreamibag på speedyen også. Og hjulene er ikke så veldig mye kraftigere på freestyle comfort enn på speedy, men comfort har vel kanskje litt bedre fjæring.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 Liker comfort mye bedre å kjøre med jeg....mye lettere å trille selv om den er større pga jeg ikke liker fremhjulet på speedyen... og Brioen veier virkelig mye mye mer enn quinny
LegallyBlond Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 Ja, er vel smak og behag det =) Men brio duovognen veier12 kg pluss hjul på ca. 0,5 kg. Altså ca. 14 kg tilsammen. Quinny freestyle comfort er også 14 kg. Bare å sjekke på www.engbaby.com... Men den føles sikkert lettere å trille siden den er trehjuling, og med svingbart forhjul.
LegallyBlond Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 Speedi veier 11,5 ser jeg, så er bare noen kg lettere...
jippii Skrevet 27. november 2006 #10 Skrevet 27. november 2006 Men så har vel både bagen og sportsetet på quinny'n kortere ligge/sittemål, enn brio'n?
LegallyBlond Skrevet 27. november 2006 #11 Skrevet 27. november 2006 Ja, sittedelen i Briovogna er iallefall romsligere. Lengre vet jeg ikke, men ser jo sånn ut. Bagen til brio er 78x31, quinny sin vet jeg ikke. Den ser litt kortere ut. Så jeg ville absolutt beholdt duovogna og heller hatt en lettere og mindre trehjuling som vogn nr.2
Haddy Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 2. desember 2006 Takk for alle svar!!!! Har vel bestemt oss for å hvertfall bruke duovogna mens baibien er liten, ser ut til å være mye romsligere i den.. Hadde kombivogn fra brio til førstemann og den er vel enda tyngre.. Til syvende og sist er det uansett comforten til bayben som teller mest. Brio leder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå