Gå til innhold

hva kan han få å spise??

Anbefalte innlegg

Skrevet

9mnd og 1 uke gammel.

Fått middagsglass hittil,men hva kan jeg gi han av våres mat?poteter og grønnsaker er jo greit. Men jeg er ikke no flink å lage mat fra bunnen av...sauser og sånn er det jo mye salt i..hmmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det bare å begynne å øve seg på det da? :)

Er størst i Toro og Findus her i huset og,så det går mest i middagsglass til vår 9 mnd gamle tuppe.. Men skal begynne å lage mer av maten fra bunnen av.. Gruer meg litt,hehe ;)

Skrevet

heheh,ja må vel snart prøve:p men hva???har jo ingen oppskrifter,og gjerne noe som er billig også

Skrevet

Hei sann

her i huset spiser minste man pa 9.5 mnd alt vi spiser som risotto, couscous med forsjellige gronnsaker, pasta med kjottsaus, Fisk ( det er enkelt, bare plukker flak av fisken og mater han! kjottkaker, supper, groteretter osv. Vi bruker urter for a faa mere smak ellers sa krydrer opg salter vi etter pa.

Lykke til!

Skrevet

men supper og gryteretter,kjøttsaus og sånn,er det ikke naturlig mye salt i det da?

Skrevet

Vi lager alt selv da saa da er det ikke noe salt i det!

Skrevet

er bare enkelt altsa. som for eksemple.

Lok, hvitlok, litt sopp, gulerotter, brokoli, blomkal, selleri

kalrabbi, squash kok opp dette i vann tilsett gjerne urter som koriander eller kruspersille eller hva det matte vere. mot slutten putter jeg gjerne et fiske stokke av torsk el laks(skal ikke ha saa mye av laks men en gang i bland gaar det) Nar alle gronsakerne er kokt moser jeg de el putter de i blendern men fisken lar jeg vere som den er. Vips sa har du en veldig go fiske suppe.

Spagetti med kjottsaus-lok, hvitlok, gulerotter, selleri- stekes til det blir mykt i olje. stekk kjottdeigen ogsa og tilsett en boks tomater og kok dette til det er en tykk tomat saus.

Risotto er ogsaa veldig enkelt. kok opp risen og tilsett for eksempel, erter og ost! dette er veldig populert her i huset.

Couscous lager jeg med litt smor og ost pluss de gronnsakerne jeg har i huset.

Haaper dette er til hjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...