Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Når tid fikk dere mensen tilbake? Jeg ammer litt men gir mme i tillegg...har nå i noen dager gått og kjent på mensmurringer slik jeg pleier å ha noen timer før mensen kommer...men enda ingen spor! Æsj, hadde håpet at den skulle drøye litt til før den kom. Vesla er 3 mnd i dag - HURRA!
KaMa Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Amming har ingenting å si for når mensen kommer tilbake. Fullammet i 5 mnd, men fikk menstruasjonen tilbake 2 mnd etter fødsel.
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Legen min sa at det er sjelden at jenter som ammer minst 2 ganger pr natt får mensen. Men når babyen er avvent med mat om natta, får man den ofte tilbake, selv om man fullammer på dagen.
KaMa Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Det er virkelig ikke noen sannhet i det. Det er faktisk ikke så fryktelig uvanlig at kvinner som fullammer får tilbake menstruasjonen, når de fremdeles fullammer. Spør legen din om hvilken fysiologisk sannhet som ligger til grunn for en slik feilinformasjon.
monztah Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 Dette kan jeg nok skrive under på virker det som ;-). Jeg fullammet til 5 mnd og med veldig hyppige nattamminger - men fikk allikevel mensen tilbake etter 2-3 måneder.
mai mammaen til to Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 på sykehuset sa de at så lenge man fullammet og ammet iallefall 1 gang om natten så skulle det ta lang tid før man fikk mensen igjen..og man kunne bruke det som prevansjon..men som de sa, man vet jo aldri når den første eggløsningen er
KaMa Skrevet 25. november 2006 #7 Skrevet 25. november 2006 Tja... Av fire stykker som har svart på denne tråden er det to som motbeviser denne teorien... Amming bør virkelig ikke brukes som prevensjon for man kan virkelig få tante rød på besøk uansett hvor mye en ammer. Merkelig at det finnes noe som helst helsepersonell som går ut med så misvisende informasjon.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #8 Skrevet 25. november 2006 Snuppa er fire måneder, jeg fullammer, og har fått mensen tilbake.
Muffinsmamma Skrevet 25. november 2006 #9 Skrevet 25. november 2006 jeg har en 6 måneder gammel sønn, har fullammet mer eller mindre til nå, men prøver med nattavvening. blir spennende å se o m jeg får mensen tilbake snart da..
jojjo Skrevet 25. november 2006 #10 Skrevet 25. november 2006 fullammer og fikk etter ca 2mnd (litt kjipt :-), hadde keisersnitt hvis det har noe som helst med hormonsakene å gjøre..
Line_78 Skrevet 25. november 2006 #11 Skrevet 25. november 2006 Jeg fikk riktignok ikke mensen tilbake før etter drøyt 9,5 måned, men jeg ammet da fortsatt flere ganger hver natt. Så det er fullt mulig å få tilbake mensen selv om man nattammer :-)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #12 Skrevet 25. november 2006 fikk mensen 3mndr etterfødsel.. fullamma til 3,5mndr og har amma 2-5ganger om natten heletiden.. Han er snart 6mndr nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå