Gå til innhold

Bedre sôvn med grôt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere? Sônnen min er 4 mnd + 1 uke han vâkner ca i 3.30-4 tia og er sulten, hvis jeg gir han grôt i 17 tia sâ sover han fra 19 til 6. Han er en stor gutt sâ trenger absolutt ikke grôt for â vâkse ( 67 cm og 8kg), men mâ si det er litt deilig â fâ sove til 06h? Er det egoistisk tenkt? Hva ville dere gjort?

Jeg ammer ellers.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er egoistisk, en må ha det godt selv også. TEnkte faktisk nå at jeg er egoistisk som gjerne vil ha en time for meg selv på morgenen sånn som nå... Jeg har også prøvd med grøt av samme grunn(hun har ikke blitt helt mett på kvelden), men hun er ikke så glad i det. Gikk grøten inn med en gang?

Skrevet

Hei,

Ja lillegutt bare slukte en hel porsjon. Jeg tror han blir en mat gla gutt. Fôler jeg mâ vaere forsiktig.

Har liksom hôrt at det er best â vente til dem er 6 mnd for a innfôre fast fôde sâ jeg blir sânn i tvil.

Skal prôve â gi grôt igjen i kveld sâ fâ vi se hvordan natta blir. Det er deilig â fâ en time for seg selv. Lillegutt sto opp kl 7 og jeg la han igjen kl 08h30, sâ nâ sitter jeg her og koser meg med kaffé mens mann og barn sover.

Skrevet

Neei, ikke egoistisk =)

Deilig å sooooove, og ha litt fritid!

Grøt funka godt her å. Begynte tilvenning når hun var 3,5... Men fikk ikke full posjon før hun var 4 mnd...

Nå er hun 5 mnd og får grøt morgen og kveld, og har akkurat kommet opp i full middagsposjon også!

Hun er et nytt barn.... Fra å sove LITE natt og dag, sover hun nå MASSE!!! Før sov hun max 1, 5 timer i løpet av dagen... Nå kan hun sove 2 timer i strekk... Og hun sover hele natta fra 7 kveld til 6 morgen!!!

Er vel mye delte meninger om så mye mat så tidlig...

Men hun er mye blidere og sover godt! Da er mamma også blid og sover godt =)

Gjør det du føler er riktig for deg... følg morsinstinktet!

Skrevet

Det er sâ hyggelig â fâ andres positive svar. Ja da blir det grôt i kveld for nâr jeg ikke fâr mye sôvn blir jeg deppa og lei og da har ikke lillegutt det no bra.

Pleier du â gi grôt etter pupp eller fôr?

Skrevet

Men våkner han bare om natta for å få pupp?? Så kan du sove igjen etter det??

Eller vil han stå opp da???

Og har du snakket med HS om det?

:)

(bare tenker på at min HS er ammepoiliti nr 1) :)

Skrevet

Nei han er skikkelig vâken, men selv om han sovner i ny og ne sâ fâr ikke jeg sove igjen. Har endel sôvn problemer. Bor dessverre ikke i Norge sâ jeg er ikke fulgt av HS, her i Frankrike er det en helt annen barne politikk enn hjemme i Norge. Fâ som ammer faktisk og de fleste begynner med fast fôde nâr barna er 4mnd.

Skrevet

Gutten din er faktisk like stor som min på 6 mnd. Du har en stor gutt som har behov for mer mat enn sine jevnaldrende som er mindre av vekst. Synes ikke du er egoistisk som velger å gi han grøt.

Nevøen min var på samme str da han var 3 1/2-4 mnd og ble sulten bare 1-2 timer etter full flaske mme. Etter at grøt ble innført sov han mye bedre og holdt i flere timer uten mat.

Noen babyer har behov for grøt og middag tidlig, for andre passer det ikke før 6 mnd. Du har tatt det rette valget for din gutt, mener jeg iallefall!!

Skrevet

Ja det kan vaere riktig for hadde det vaert opp til han ville han "puppet" hver time. Det eneste jeg er litt redd for er at han skal bli for "stor"? Pleier man â gi grôt fôr eller etter pupp?

Skrevet

I og med at han bare er 4 mnd tror jeg du bør gi grøt etter pupp. Han bør få i seg så mye morsmelk som mulig. Etter 6 mnd anbefaler de å kutte ned på melkeinntaket og øke mengden fast føde, som det er mere næring i enn melk.

Du kan jo også rådføre deg på helsestasjonen.

Skrevet

Det varierer vel etter hva som passer best for dere. Hvis du er redd han blir for stor, og det er matmangel som er grunn til at du har begynt med grøt, ville jeg ha gitt han pupp først, og spedd på med grøt til han blir mett.

Skrevet

Synes ikke det er egoistisk, alle har godt av en god natts søvn:) Og du treger søvn også:)

Skrevet

Ja det så jeg nå! Hehe... Gutten din er like stor som min på 6 mnd :)

Faktisk tyngre!

Så da trenger han mer mat, ingen tvil :)

Min HS er superduper ammepoliti, smule irriterende!

Skrevet

Hvor store er deres barn da? Tenkte lillegutt var en normal NORSK str.

he he.... Her i Frankrike er han trippel sâ stor enn alle de franske barna.

Skrevet

Min gutt er 4 mnd + 2 uker og veier 7,5 kg og er 68 cm lang. Han er større enn de fleste babyene på baby svømminga, og de er 6 mnd +...

Skrevet

Ja nâ har han ligget 30 min til puppen ogsâ svelget han en hel porsjon grôt sâ jeg tror nok han er mer sulten en det puppen min kan gi. Vi fâr se i natt om han sover bedre. Jeg kommer nok til â fortsette med grôt. Takk til dere alle for svar.

Skrevet

LLL : ) he he da har vi store bebisser. Og jeg som fikk vite under graviditeten pâ ultralyd at det kom til â bli en liten baby og kansje veldig liten. Gikk de siste 4 mnd med klump i magen.

Skrevet

Min lille er 3,5 mnd, 8 kg og 64 cm, og jeg har tenkt sånn at jeg absolutt ikke må begynne tidligere enn ved 6 mnd med grøt fordi hun er så god og rund. Har aldri slått meg at det kanskje er omvendt. Hun våkner 23/24, 02, 04/05 og 07, og jeg må si det hadde vært deilig med litt mer søvn snart. Hilsen egoisten. Hehe.

Skrevet

Her er det akkurat det samme! Prøvde med mme et par kvelder, men det hjalp ikke stort. Så jeg biter i eplet og ammer 2-4 ganger hver natt. I natt var det annenhver time på minuttet fra 18.30 og til 7.20 i dag morges. Tror det var en økenatt, ellers er det 2-3 timer mellom hvert måltid om natten, ditt tidsskjema ser veldig likt ut som mitt.

Skal til HS når hun er nesten 4,5 mnd og kommer til å ta det opp med henne da. Hun nevnte sist at jeg kanskje skal begynne tidligere med grøt pga hyppig amming. Og jenten min veier nå 7 kg., blir 4 mnd neste uke.

Men samtidig lurer jeg på om det gjør så mye å amme så ofte. Hun får jo i seg det hun trenger. Jeg våkner ofte om natten ja, men andre har det mye verre enn meg.

Klarer ikke bestemme meg. Hadde i utgpunktet tenkt å vente til hun var 5-6 mnd gammel før jeg begynte å gi noen prøvesmaker med grøt...

Skrevet

Min HS sa ingenting om det. Men etter jul skal pappaen ta over permisjonen, og jeg blir student på heltid, så da må vi nesten begynne med grøt. Kan ikke amme annenhver time da. Men da er hun jo fem måneder, så jeg håper det går fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...