Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Jeg tror vi er de eneste på sambos jobb som ikke skal på julebordet. For det første er vi ikke noen festmennesker, for det andre har vi ikke lyst til å dra fra vesla ennå, selv om hun er 4 mnd. To andre par som nylig har fått barn skal dit, den minste babyen er 1 mnd! Vi er litt fastlåst her hjemme også, for jeg har aldri nok reserver til å få pumpa meg, og jenta vår tar heller ikke flaske. I tillegg til at hun spiser mye på kvelden. Det er egentlig ikke noe savn at vi ikke kan dra på julebord, altså, men det er litt fælt at det bare er oss som velger å være hjemme. Flere som har det sånn i disse tider?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Eller synes alle at det er godt å dra fra ungen sin? :-)
-carina- Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Blir ikke noe julebord på meg i år, men mannen min drar. Han er i så stort firma at de ikke har med seg den andre halvparten allikevel. Så da er jeg "barnevakt", mens han får dra og kose seg på julebord. Unner ham det absolutt, for han stiller masse opp for meg også. Jeg har vært ute på endel etter at gutten min kom (4 mnd + 1 uke). Men er heldige at gutten legger seg 19, så jeg ammer siste måltidet i 1830 tiden og så tar mannen min leggingen. Men julebord blir det ikke i år. Siden jeg ikke jobber i år, er det ingen som gidder å arrangere julebord... Så da er det visst ikke julebord på noen andre på jobben heller... ;o)
Benni-min Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Vi skal ikke på noe julebord. Er ikke festmennesker, men har hatt mormoren til babyen som barnevakt noen ganger når vi skal f,eks på dans. Han er 4mnd. Vi drikker heller ikke, men synes det er sundt for babyen å bli vant med andre også, ikke bare være hjemme med oss. Tror det blir verre for både foreldre og barn dersom de blir fra hverandre for første gang når barnet er 1år eller noe. Men det er sikkert anderledes for dere som ammer. Jeg har gitt mme siden poden var 6uker. Nei, kos dere hjemme og heller velg å gå ut på andre ting som kino eller noe og prøv barnevakt der når dere er klar.
tomat15 Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 Jeg skal på julebord i dag og gleder meg masse. Mest gleder jeg meg fordi endelig skal samboeren min få være alene med gutten hele kvelden og utover natten. Alltid når jeg er ute på kveldene er jeg hjemme før ti. Gutten vår spiser på natten enda og nå må han ta seg av det. Samboeren min sover dypt og har ikke erfart hva som foregår på natta. Han må stå opp tidlig og ta han på dagen imorgen også. Det har han kanskje gjort tre ganger før... Det blir selvsagt gøy med julebord også. Gleder meg til å høre hvordan de har hatt det imorgen. Håper selvsagt at det går bra, men at samboer skjønner hva jeg driver med hver eneste kveld, natt og morgen...
firemerkersmør Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 Høres ut som du føler at du er "kjedelig og døll" fordi du ikke er med. Kan trøste deg med at jeg er "værre". Tassen er 5 mnd, og vi har hatt barnevakt en gang. Da var vi borte 3 timer. En gang var mannen min hjemme emd han i 4 timer alene. Det ble masse hyl og grin med maten. Tassen tar ikke flaske, og jeg har ikke hjerte til å tvinge han. Vi er ikke mye ute på byen, og til venner på kvelden er ha med, så det er ikke så stort savn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå