Gå til innhold

Hvor store var barna deres på 1-årskontrollen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi var 10780g og 78,5cm.

Hun hadde bare lagt på seg ca 300g siden sist som var rundt 10mnd, er dette veldig lite? Hun spiser stort sett som normalt, og er jo veldig aktiv, hun går og går nesten hele dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår var 83 cm, og veide 10,9kg.

Han hadde lagt på seg en halv kilo siden 9 mnd kontroll så tror ikke det gjør noe.

De skal jo ikke fortsette samme vektøkning for da blir de STORE. Hihi.

Skrevet

Vesla her var 79cm og veide 10225g

Skrevet

ho var 77,5cm lang og 10,990gr....

Skrevet

Her havnet målene på 79 cm, og 10 840 gram. Helt normalt av vektkurven ikke stiger like me nå som tidligere... det er jo det første året de vokser mest.

Skrevet

Vesla mi er 77 cm og veier 8950 gram. Hun hadde en periode på 7 uker hvor hun bare la på seg 140 gram.

Hun er jo en del større enn jenta mi, og jeg får beskjed om å ikke bekymre meg så.... Mi har vært veldig aktiv helt siden hun begynte å åle seg fremover da hun var 4,5 mnd.

Skrevet

78,5 cm og 10230. Har gått opp nesten 700 gram siden sept, men vi har juksa litt med nesesonde. Nå er han en tett plugg:)

Skrevet

83 cm og 15 kg.

Han hadde gått opp 800 gram på en mnd. Men skal sies han la på seg kjempe masse det første året. Etter jeg sluttet å amme på dagen og han begynte å gå så går han ikke opp så mye lengere. hehe

Skrevet

Gutten min var 11,3 kg og 80 cm lang.

Har kun lagt på seg ca 400 g de siste par mnd, har blitt mer aktiv og så har han vært mye syk også da..

Skrevet

jenta mi var 8.4 kg og 72.5 cm....spiser masse mat og er en liten turbo;-)

Skrevet

15 kilo? Herregud, det hørtes ekkelt ut... Stakars liten

Skrevet

De legger ikke like mye på seg nå lenger :)

Aktivitetsnivået øker også drastisk når de begynner å gå vet du

Mi var 8740 gram og 73 cm på 1 årskontrollen

Skrevet

gutten min var omtrent akkurat like stor som jenta di: 78 cm lang og veide 10,5 kg. han er jo gutt og de er normalt litt større enn jentene så jenta di er nok ikke for lita hun nei:)

Skrevet

Guten vår var 77,5cm og 9500g då han var 1 år. Då han var 9 1/2 mnd var han 9550g. Helsesøster ville ha han inn til ein sjekk ved 13 mnd for å sjå om vekta hadde snudd, men vden var omtrent nøyaktig den same. Men i og med at han tross alt har strekt seg bra (nesten 5cm frå 9 1/2 - 13 mnd) sa ho at det ikkje gjorde noko så lenge han er frisk og rask.

Vektkurven flatar som regel ut mot slutten av første året, og det er heller ikkje uvanleg at vekta står stille ein månad eller to, spesielt i den perioden der ungen begynner å krype/reise seg/gå.

No er forresten småen 14 mnd og vi har ikkje vegd han igjen, men eg er ganske sikker på at han legg på seg no. Skal på ordinær kontroll ved 15 mnd, blir spennande å sjå.

Skrevet

Synes Anonym her som skriver at det høres ekkelt ut, og stakkars, kan spare seg slike komentarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...