Gå til innhold

provikasjon, uvitenhet, eller idioti fra hel(vete)sevesenet..<.-<8<.-<9

Anbefalte innlegg

Oversriften fenget den:-)? flott!!!!

Er du på en karusell av misfornøydhet i mangel på å bli tatt alvolig, så sleng inn et innlegg som det suser av:-)

Sitter hær en tidlig LØRDAGS morgen, får ikke sove pga urolig kropp og sinn....Ingen babiser, skulle egentlig ha våknet med en skallebank av andre dimensjoner f.eks en ut på byen tur..hehe

Neida, nå sitter jeg å irriterer meg på mine egne, og andre sine vegner. Er så "forbaust" over at man betaler skatt, og dyre egenandeler for legetimer, sykhustimer og all kontakt med service yrker innen helsevesent.

Ja, sevice yrker..det måtte være den mest ironiske setningen jeg har brukt på lenge. Etikken er gjemt under de hvite klærn, isteden er det mye viktigere å hevde seg selv, bane seg vei i hierarkiet, spare kommune, fylke og stat for penger...og å tjene mest mulig selv.

Pasienten er i fokus, fokus iforhold til kostnader, og selvoppfyllende legers profetier..

Jeg har vært hos legen og andre leger pga min bekymring angående barnløshet... men neida der har det aldri vært gehør.. ( legen klør seg selv i hode, ser seg rundt i rommet..og tenker: var det en pasient hær)!!!

Jeg har fortalt om ditt, og datt i direkte tale, å i små og store doser med hint. Jeg har prøvd, og ikke prøvd i x-antall år. Har hatt aktiv sexliv i 11 år, hvor ca 10 av disse årene har jeg ikke brukt prevansjon.Med fast partner over lengre tid. (5 -/+ år tidliger, og 3 år nå). Utenom disse periodene, har det vært andre.. så oddsen for at det er meg...=STOR!

Neida. de har tatt gu, og sett med ultralyd...og dommen: alt ser bra ut!

Så valser min samboer inn på legekontoret ( stor, og robust mann -motsetningen av meg) i forbindelse med en helt annen ting. Forteller at han ønsker å få oss testet.

Legens svar (som var helt til nesten nå nettopp også min fastlege)klart vi skal hjelpe, siden du som mann kommer!!....Fint for oss..men i helvete (unnskyld ordforåd) problemer har jo hele tiden vært der!!!!!!!!!

Nå skal de endelig teste oss:-) han først, og så meg. Jeg har en vennine hun har et barn fra et tidligere forhold, og nå prøver hun med sin nye sambo( vi har prøvd ca like lenge). Hun har tatt LAP(så helt fint ut), og tar nå en hormonkur.. og de har enda ikke pratet eller sjekket han.

Må si at ting fungerer meget forsjellig innen samme lille kommune, og hos samme fastlege.

Et spm til dere, når dere ble sjekket - hvem ble det først???

Fortsetter under...

Hei sann

Her var det mye fustrasjon og jeg forstår deg kjempe godt! Synes ditt innlegg var veldig bra ;-)

Jeg må selv innrømme at dette å prøve å få barn er en prøvelse og at man har sine opp- og nedturer. Det som jeg må si meg 100% enig med deg i er at for meg så er de største nedturene for årsaket direkte av helsevesenet! Jeg kan takle at det tar litt tid, jeg kan ha tro og håp og bli lei når mensen kommer, men det jeg ikke takler er når man føler seg som en dritt (unnskyld uttryket) som de ikke har respekt for. Den følelsen har jeg hatt opp til flere ganger.

Men jeg har heller ikke tatt ett nei, for ett nei og har maset og maset for å få action og det har jeg til slutt fått. Hadde jeg ikke stått slik på så hadde nok jeg også vært på startpunktet i utrednigen. oppsumert så langt i vårt forsøk på å få barn har dette vært den tøffeste belastningen. Og pussig nok så føles det som den er forårsaket av helsevesenet....

Etter litt gørr som måtte ut ;-) så må jeg nesten si at når jeg først har fått attention, så har det fungert bra. Første skrittet var at jeg tok blodprøver og mannen tok sædtest - dette ble gjort samtidig.

Så tok jeg (etter noen mnd. med masse masing) HSG, hvor de fant en tett eggleder og så ble det (tid avhengier av ventetid på sykehuset) Lap. Hadde den for 3 dager siden hvor de fant ut at den ikke var tett alikevell :-) Bare litt trang. Alt så kjempe bra ut, og det er godt å vite. Vi har alt klart for å sende søknad for IVF siden vi kanskje hadde en tett, men det blir spennende å se om vi får sende den nå.... Blir også spennende å se om vi kan få noe som setter litt fart på sakene. Har inntrykk av at noen får det veldig lett mens andre er mer moderate.

Lykke til med utredning!

Gjest Bjørnen Collargol

Ble sjekket samtidig her (dette med min x). Begynte med blodprøver på begge og x leverte sædprøve mens jeg sto på venteliste til lap.

Jeg var jo ferdig utredet når jeg møtte min nåværende samboer, men mitt problem da var at jeg hadde hatt 3 SA. Min faslege mente at sambo burde sjekke sin sædkvalitet først som sist og han henviste oss pga. habituell abort (gjentatte aborter). Siden vi ikke hadde prøvd lenge nok og mine SA ikke var med en og samme mann fikk vi beskjed om at vi ikke hadde krav på noen utredning. Jeg gråt og kjeftet og vi fikk til slutt tatt noen blodprøver. Da fikk jeg vite at jeg har LUPUS....

Samboer har ikke værdens beste svømmere heller så nå er vi igang med vårt første prøverørforsøk. Blir forhåpentligvis ruger rett før jul :-)

Klæm

Jeg orket ikke møtet med helsevesenet så jeg gikk på volvat. Hele utredningen har vært unnagjort i tre besøk. Sjekket meg først, men fikk samtidig med henvisning tilsædprøve så sånn sett var det vel samtidig. Anbefaler private jeg. Det er ikke dyrere enn det offentlige i det hele tatt for man får gjort mere om gangen der. Jeg betalte kr 1000 første gangen, kr 760 andre gangen og 760 nå siste gangen. Og når siste prøven er inne skal vi søke ass befruktning pr telefon så slipper å møte opp og betale mere, er kjempefornøyd. Var hos en offentlig gyn som ikke tok meg på alvor og betalte der 350 kr... så derfor var volvat helt klart verdt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...