Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 25. november 2006 #1 Skrevet 25. november 2006 Spør om dette igjen jeg... Kommer jeg virkelig til å få melk?? Er nå i uke 30...ingen antydning til melk..Fikk heller ingen melk med første mann!! I dag kom en vennine av meg som er første gansgs med termin over en mnd etter meg å sa hun hadde fått råmelk.. Har liksom ikke tenkt så mye på dette med melk siden jeg ikke fikk det med sønnen min har jeg vært igjennom dette med flasker og mme å det var ikke noe stress!! Fikk mye pes når melka ikke kom med sønnen min...alle maste hull i hodet på meg å egentlig har jeg hatt amming langt oppi halsen,men i dag ble jeg vel kanskje litt sjalu på hu vennina mi..ikke surt sjalu litt mer lei meg!!
MammaDilla Skrevet 25. november 2006 #2 Skrevet 25. november 2006 Det er helt umulig å svare på. Du må nesten bare vente å se :s Og selv om man får råmelk tidlig i svangerskapet er det ikke dermed sagt at man har melk til å amme. Man vet rett og slett ikke. Jm min sa jeg måtte bare slappe av og ikke tenke så mye på det. Svaret fikk jeg uansett ikke før jeg legger barnet til brystet.. Har bekymret meg litt jeg også skjønner du
Grigri m/3 gutter Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 Jeg lakk ikke en dråpe før melka kom 4 dager etter fødselen. Hadde rare brystvorter på slutten av sv.skapet, de ble sånne mørke durter på, og de falt av da han begynte å amme. Han ammet første gang to timer etter fødselen, og om han fikk i seg noe vet jeg ikke, men han holdt på i en halv time. Hvis du legger babyen til brystet etter fødselen og/eller pumper deg skal jo teoretisk sett melka komme, men jeg merket at stress påvirker melkeproduksjonen. Jeg gikk fra 50 til 15 ml per pupp pr pumping pga søvnløs natt og ikke hjelp fra sambo første natta hjemme, så husk å spis og drikk masse og få max hvile.
selfangerkjerringa Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Jeg hadde ikke antydning til melk før dagen etter fødsel, da kom det plutselig nok til å mette en hel landsby tror jeg... jeg spurte jm om dette, og hun sa at jeg burde være glad jeg slapp lekkende bryst gjennom svangerskapet. Om man lekker eller ikke har nemlig ingen som helst betydning for om en får melk ETTER fødsel eller ikke. En som ikke lekker en dråpe kan gjerne bli en fantastisk melkeprodusent.
Venter på gutt nr 3 :) Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 Er i uke 37 og har enda ikke noe tegn til melk.. men tar det helt med ro.. Ga min forrige gutt erstatning i tillegg, morsmelk var det bare nok til kos. Regner med og få noen dråper til ham uansett. Den første melken er jo viktigst. Har ikke den store panikken om jeg ikke får så mye heller. Gutten min (4 år i morgen) er oppvokst på erstatning og har klart seg heeelt fint med det. Ikke har han vært mye syk opp igjennom, og veldig kvikk og rask:)
hemmeligvemmelig Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 Jeg hadde ikke en dråpe av noe som helst før 2-3 dager etter fødselen. Men nå er her mer enn nok kan man si. Det spruta når jeg tok ut ammeinnlegg på vei inn i dusjen i dag, da lo jeg ganske godt!
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 25. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2006 Tusen takk for svar alle i sammen =) Får bare ta tiden til hjelp så finner jeg fort ut etter fødsel om jeg er ei ku eller ikke =) hehe Men det blir jo ikke verdens undergang om jeg må gi mme da jeg har gjort alt det der før med sønnen min!Å at sønnen min ikke har fått melk fra meg kan ingen merke for han er aldri syk,veldig tidlig ute i utvikling å kjempe smart =) Har fått høre det av lege og helsesøster..*STOLT*
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 25. november 2006 #8 Skrevet 25. november 2006 Jeg har hatt råmelk ihvertfall siden uke 14-16 eller noe. Jeg lekker ikke, men hvis jg trykker på brystvortene, kommer det dråper ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå