Monica *rosa og blå* Skrevet 25. november 2006 #1 Del Skrevet 25. november 2006 Mye som har skjedd siste ukene, og jeg må bare lufte hodet litt... Som sagt veldig mye forskjellig som skjer, men det som opptar meg mest er Natalie... Hun har hatt stygg hoste siden i sommer, var hos legen i august, september, oktober, og tidligere i uka var vi hos legevakta... Hun hoster til hun brekker seg, og hosten forandrer seg iblandt, legene finner ingenting, og vi ble til slutt henvist videre. (for 2 1/2 uke siden) i dag ringte jeg sykehuset, og de hadde fremdeles ikke fått denne henvisningen. Ringte legen å krevde ny time, men hun skulle bare gi beskjed til legen så vi måtte ikke komme. For to uker siden fikk natalie omgangssyke, vi trodde hvertfall det. Nå på søndag fikk hun det igjen og på tirsdag kveld fikk hun det enda en gang. Det var da vi dro til legevakten og fikk ett dumt blikk og ble sendt hjem igjen. I dag fikk hun dette IGJEN!! Dette er IKKE spysjuka dette er noe annet!! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, vi blir jo ikke tatt seriøst, og siden denne CRP (?) ikke viser noe så mener de at hun er frisk. Det er hun IKKE! Hun er som oftest blid, men siste ukene veldig sutrete og krevende, vi trodde det var trassen som var kommet. Hun sier "au" ganske ofte, spesielt morgen, og når hun kjører bil... Vi trodde til slutt at det var en måte å få oppmerksomhet på... men det tror jeg ikke lenger..... Mamma skal være med meg til legevakten i morgen hvis er syk da også, og jeg skal kreve legetime på mandag for dette er rett og slett ikke rett!! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, tørr ikke sove tilfelle hun blir skikkelig dårlig, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.... Jeg ser jo på lillejenta vår at hun ikke er på topp. Hun bruker å stråle fra øre til øre, men andre vil jo si at hun er kommet i trassalderen og at det er normalt med sutring og sånt... ÅÅ... jeg vil bli tatt seriøst!! Er så lei av å bli tatt som en uvitende overbeskyttende ung mor som snart ikke vet opp ned på ungen sin!! Jeg er ikke den som vet alt og er langt i fra en perfekt mor, men faen! Jeg vet at jenta mi ikke er bra! Sorry jenter, litt syt fra meg i sene nattetimer, men må bare få det ut! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7222657-april-m%C3%A5-lufte-noen-tanker-jeg-ogs%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Toni & baby girl♥ Skrevet 25. november 2006 #2 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert her. Sett ned foten din og krev å få sjekket henne ordentlig! De kan da ikke bare sende dere hjem uten videre? Får håpe det hjelper når moren din blir med deg, det er jo tydelig at hun ikke er frisk! Lykke til med helse-norge, det kan være en utfordring! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7222657-april-m%C3%A5-lufte-noen-tanker-jeg-ogs%C3%A5/#findComment-7223729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 25. november 2006 #3 Del Skrevet 25. november 2006 Hvis CRP er normal er det nok ikke noe bakterielt, men det kan jo være noe annet. Jeg synes du skal kreve at de tar et rtgbilde av lungene til jent di til å begynne med. Det kan jo være hun har lungebetennelse. Lungebetennelse kan forårsakes av andre ting enn bakterier. det kan være virus, eller mykoplasma. Jeg tenkte litt på det siste da du beskrev henne. Mye host og ikke nødvendigvis feber. kan være litt i perioder. Det er langvarig og ikke så lett å oppdage hvis man ikke tenker på det. Man føler seg pjusk og elendig. dette finnes det behandling mot. Et annet alternativ er en form for barne astma som gir natthoste. Dette kan fint forsvinne av seg selv, men hun burde kanskje få litt Ventoline på Babyhaler for det. det er ufarlig, og du kan jo be fastlegen om å skrive ut og si du vil prøve det i hvertfall. En tredje mulighet i fht til dette med hosten er allergi mot noe av sengetøyet eller vsakemiddelet. Har du prøvd å bytte? Evt kan jo allergiomedisiner prøves i samråd med legen. Er det tatt noen andre blodprøver enn CRP? Hvite og SR? Synes det er på tide med utvidede blodprøver og rtg av lunger evt videre utredning etter dette dersom man ikke finner noe. Vil evt anbefale deg å ta kontakt med en privat legevakt. de er ofte mye mer hjelpsomme. det er i allefall vår erfaring. Stå på kravene ....og krev fler blodprøver, test for mykoplasma og rtg av lungene til å begynne med! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7222657-april-m%C3%A5-lufte-noen-tanker-jeg-ogs%C3%A5/#findComment-7224377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 25. november 2006 #4 Del Skrevet 25. november 2006 Hvor bor du forresten? *flau over å spørre* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7222657-april-m%C3%A5-lufte-noen-tanker-jeg-ogs%C3%A5/#findComment-7224394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica *rosa og blå* Skrevet 25. november 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 25. november 2006 Vi bor i Molde så er vel ikke noen privat legevakt her, men på mandag skal jeg kreve alt jeg kan kreve! Jeg tror det kan være mytkoplasma (?) for sambo har hatt det tidligere, men det skal visst gi utslag på blodprøver. Men det kan jo være andre blodprøver enn den hun har tatt da... Skal be de skjekke nærmere, men har jo sagt fra om det tidligere å da.... Tusen takk for støttende ord... ble ikke legevakt i dag siden hun har vært passe frisk, håper hun holder seg frisk til mandag hvertfall.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7222657-april-m%C3%A5-lufte-noen-tanker-jeg-ogs%C3%A5/#findComment-7228307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica *rosa og blå* Skrevet 25. november 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 25. november 2006 Tror jeg glemte å skrive at hun får astma medisin.. husker ikke hva den heter, men den er blå i en hvit og blå eske... Har brukt den hvertfall en mnd, hjalp litt første uka, men ikke nå lenger... fikk efedrin før der igjen, hjalp i begynnelsen den også, men ble aldri helt bra... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7222657-april-m%C3%A5-lufte-noen-tanker-jeg-ogs%C3%A5/#findComment-7229069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå