*guttemamma* Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Gutten min på 8 1/2mnd setter nesten alt i halsen. Han får veldg tykk grøt nå, og det går veldig fint. Men middagsglass med klumper i setter han med en gang i halsen. Har prøvd å gi brødskive noen ganger, men han sliter med det også, stopper liksom opp. Har fått sånn angst nå at han skal sette ting i halsen og ikke klare å puste. Åh, skikkelig ekkelt. Men han vokser det vel av seg, skal prøve gjevnlig med klumper, men helt grusomt ekkelt for meg når han begynner å brekker seg og sånt... Noien andre som har/hatt babyer som ikke klarer klumper? Tok det langt tid før det gikk ned uten problem?
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Min er nesten 8 mnd og vil ikke ha en bitteliten brødsmule en gang....bare brekker seg og hoster. Vil ikke ha 6 mnd middag heller, kun 4 mnd. Jeg venter ett par dager og prøver igjen og igjen. De vokser det nok av seg. Hva med å gi han noen bittesmå brødbiter ved bordet som han selv kan undersøke og putte i munnen mens du gir han grøt? Det skal jeg prøve.....må bare ta det i deres tempo:-)
Jente april 06 og gutt juni 10 Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Jenta mi er akkurat 7 mnd'er, og hun er på akkurat samme måten. Bare det er litt klumper i lager hun masse grimaser og tilslutt stopper det opp og hun brekker seg så alt kommer oppigjen. Er blitt skikkelig redd for at hun skal sette større biter i halsen, så er blitt litt skeptisk til å gi henne mat med klumper i. Får prøve litt etterhvert. Nevøen min var på samme måten, kunne ikke spise brød før han var rundt året, så det kommer nok etterhvert
Gjest Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Jenta mi blir 8 mnd om en uke å hun har akkurat begynt å spise mat med klumper og brød. Skjedde over natten ene dagen brakk hun seg å sto i, dagen etter gapte hun villig vekk og spiste en hel skive med prim på og 8 mnds middagsglass meg hel erter i. Snodug greie det der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå