Gå til innhold

8 mnd og kan ikke spise klumper enda...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 8 1/2mnd setter nesten alt i halsen. Han får veldg tykk grøt nå, og det går veldig fint. Men middagsglass med klumper i setter han med en gang i halsen. Har prøvd å gi brødskive noen ganger, men han sliter med det også, stopper liksom opp. Har fått sånn angst nå at han skal sette ting i halsen og ikke klare å puste. Åh, skikkelig ekkelt. Men han vokser det vel av seg, skal prøve gjevnlig med klumper, men helt grusomt ekkelt for meg når han begynner å brekker seg og sånt... Noien andre som har/hatt babyer som ikke klarer klumper? Tok det langt tid før det gikk ned uten problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er nesten 8 mnd og vil ikke ha en bitteliten brødsmule en gang....bare brekker seg og hoster. Vil ikke ha 6 mnd middag heller, kun 4 mnd. Jeg venter ett par dager og prøver igjen og igjen. De vokser det nok av seg.

Hva med å gi han noen bittesmå brødbiter ved bordet som han selv kan undersøke og putte i munnen mens du gir han grøt?

Det skal jeg prøve.....må bare ta det i deres tempo:-)

Skrevet

Jenta mi er akkurat 7 mnd'er, og hun er på akkurat samme måten. Bare det er litt klumper i lager hun masse grimaser og tilslutt stopper det opp og hun brekker seg så alt kommer oppigjen. Er blitt skikkelig redd for at hun skal sette større biter i halsen, så er blitt litt skeptisk til å gi henne mat med klumper i. Får prøve litt etterhvert. Nevøen min var på samme måten, kunne ikke spise brød før han var rundt året, så det kommer nok etterhvert :)

Skrevet

Jenta mi blir 8 mnd om en uke å hun har akkurat begynt å spise mat med klumper og brød. Skjedde over natten :) ene dagen brakk hun seg å sto i, dagen etter gapte hun villig vekk og spiste en hel skive med prim på og 8 mnds middagsglass meg hel erter i. Snodug greie det der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...