Gå til innhold

Noen som har prøvd yoga?

Anbefalte innlegg

så det skulle være yogakurs for gravide der jeg bor... har aldri prøvd yoga, og kunne vel vært i bedre form enn hva jeg er nå, går turer og sykler litt innimellom, men that`s it!! kunne tenkt meg å prøve yoga, men vet ikke helt hva jeg eventuelt begir meg ut på... men har hørt det kan være en fin investering med tanke på pusteøvelser ol i forhold til fødsel...

Noen som går på yoga kanskje?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7220790-noen-som-har-pr%C3%B8vd-yoga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri prøvd gravidyoga, bare "vanlig" yoga. Er også med på dette nå, er 18 uker på veg. Yoga er helt fantastisk! En blir mer bevisst på hvordan man puster, hvordan ens hodning er, man blir smidigere, balansen bedres og man får generelt bedre kroppsbeherskelse. Jeg sover aldri så godt som de kveldene jeg har vært på yoga. Anbefales på det sterkeste!! Gravidyoga er sikkert helt ideelt, hadde det tilbudet vært her jeg bor hadde jeg kastet meg på med en gang!

Lykke til :)

Gravideyoga er fantastisk fordi du får et avbrekk i hverdagen hvor du bare konsentrerer deg om kroppen din og deg. Du trener pust og muskler hovedsaklig, og da spesielt musklene som skal hjelpe deg under fødselen og som skal hindre bekkenløsning. Men du får ikke bedre kondisjon eller store sterke muskler av det.

Men jeg har faktisk vært ganske støl enkelte steder etter at jeg har trent det, så effekt har det.

Nærmere fødsel har jeg tenkt å melde meg på et gravideyogakurs som er mer forberedende på fødselen med mer pusteteknikk.

Gravideyoga er roligere og mer tilpasset oss gravide enn vanlig yoga. Enklere øvelser.

Jeg skal ihvertfall gå på gravideyoga frem til fødsel og kan bare anbefale det veldig varmt!

Godt for kropp & sjel :-)

Hei! Jeg fikk anbefalt å gå på yogakurs av jordmor på Rikshospitalet, så jeg kommer til å melde meg på et kurs over nyttår. Det er flere som tilbyr dette i Oslo-området, og var bl.a. inne på noen av nettsidene. Ta en titt her, dersom du ønsker mer informasjon; www.yoga.no og www.yogaskolen.org.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...