Gå til innhold

Er det flere unge prøvere her nå eller? =)

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sluttet på p piller for over et år siden, og jeg tror det er derfor jeg ikke ble gravid første gang før i våres..

Men det mistet jeg, så vi prøvde igjen, og nå håper jeg den sitter :)

Er 8 uker på vei imorgen..

Lykke til og bare fortsett å prøve hardt ;)

Annonse

Jeg er ganske nyskjerrig av meg..

Hva er det som gjør at dere under 20 og dere som er 20 prøver å bli gravid? Hva er det som gjør at dere ikke kan vente til dere er ferdig med utdanning og har et stabilt utgangspunkt? Har virkelig prøvd å forstå det, men jeg klarer det ikke..

Jeg er selv 21 og har termin i feb... jeg planla ikke lillegutt, hadde masse jeg ville gjøre før den tid og ikke minst ville jeg være bedre stilt økonomisk. Men nå kommer han jo, så da er det bare å endre planene..

Jeg har stooor respekt for unge mødre som tar ansvar når dem blir uplanlagt gravid, ikke tro at jeg disser unge mødre.

Men jeg må ærlig innrømme at jeg er en av dem som er av den oppfaningen at utdanning og stabilitet er viktig før man får et barn, er ikke nok å være babysyk eller at venninner får barn.

Kan noen av dere forsøke å gi meg en god forklaring på dette? For det er så mange tenåringer som på død og liv skal ha barn.. og jeg er nyskjerrig.. :P

Uansett.. lykke til til dere prøvere, regner med dere er a dem som har tenkt gjennom dette.

Jeg er ung prøver, jeg er 20 år og sambo er 26, vi er i vår 4 pp. hadde IKM i går skal teste i dag og i morgen, men ingen mens enda i hvertfall så det er jo ett godt tegn da=)

Ang. stabilitet og slik, jeg jobber i skobutikk og har fast inntekt og studiekompetanse, skal søke på politihøyskolen, det er derfor jeg har jobbet i butikk etter videregående. Sambo derimot er sivilingenør og tjener ganske mye, vi eier en leilighet og driver og leter etter hus, vi har stasjonsvogn, gjerde rundt huset og en 1 år gammel dalmatiner valp. Nå mangler vi bare den sterkt etterlengtede babyen..

Håper det klaffer denne måneden, krysser fingrene hardt for det!

Annonse

Jeg har fast jobb, med utdanning, men skal kanskje starte sykepleien på deltid til høsten/ neste høst. Samboeren min har fast jobb, med god inntekt og skal begynne etterutdanning i yrket han har nå... for å tjene mer.

Vi har egen leilighet, som jeg eier. Og vi har stasjonsvogn. Stabile livssituasjoner for oss begge, og det er nettopp det at jeg vil være en ung mor. Min mor var ung da hun fikk meg og jeg ser forskjellen mellom meg og min mor og mine venninners mødre.

Jeg og mamma har et mye mer åpent forhold enn de har... trenger ikke være kun alder selfølgelig, men jeg tror det har en del med saken.

Er enig med deg at det er mange som tar dette litt tidlig, synes det er rart å planlegge graviditet når man er 18-20 men en del har stabile liv allerede da:) Dere sjønner hva jeg mener;p

Vi trener jo på å bli mødre hele livet.. med dukker, bleier, småsøsken og andre barn.. det er ikke rart at mange ønsker seg barn tidlig, men tenke oss om ja! Mødre for alltid;)

Ble litt rotete og langt, men dere skjønner hva jeg mener folkens;P

jo jeg å min forlovede har vært sammen 4 år. vi har begge go utdannelse og jobb. brukte to år på å få spiren til å sitte. men så mistet vi i 12 uke . nå dn 16 november. så nå er vi på prøve stadiet igjenn. men vist dn bruker like lang tid denne gangen blir bryllup til høstn

heisann!

Først vil jeg gratulerer med graviditeten:)

Skjønner godt at du lurer på hva som får unge folk til og villle ha barn, jeg er selv en prøver, blir 20 over nyåret.

for min del ligger alt til rette for en graviditet nå, jeg er ferdig utdannet til sommern, jobbr, har en stor ferdig nedbetalt leilighet, bil og et trygt og stabilt forhold til kjæresten min.

Men selfølgelig så er ikke alle i samme situasjon.

men jeg tror nok at det viktigste for oss alle, uansett alder er at man har den støtten man trenger fra folk rundt oss. utdannelse kan man alltids "sette på vent"

Lykke til alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...