Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har vært prøvere i over to år, og det har ennå ikke klaffet for oss.

Jeg testet med eggløsningstester denne perioden bare for å sjekke hvor landet lå. Det viser seg at jeg har eggløsning på dag 24 i syklusen. Er det normalt å ha det så sent? Kan den hoppe frem og tilbake selv om du har stabile sykluser på 30-32 dager? I såfall så kan jo dette være grunn for at det ennå ikke har klaffet for oss.

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7220532-sen-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke uvanlig å ha lang syklus (og dermed EL sent). Men har du bare 6-8 dager mellom EL og mensen? I så fall tror jeg det kan være problemet. Denne fasen skal være på 14 dager. Jeg har ingen erfaring med dette selv, men det er sikkert noen andre her inne som kan mer om dette. Har du vært til utredning?

Har samme problemet, ca 10 dager fra ELtest til TR (og det vi jo da si ca 7-8dager fra EL til TR)

Ifølge gyn kunne man prøve noen tabletter for å "utsette" TR litt, men dette var visst omdiskutert om det var noe hjelp i.

Men du finner mer info om kort lutealfase på www.pernille.info

Hei!

Jeg har også korte lutealfaser, samt problemer med å få til EL. Prøver nå soneterapi, vitamin B6/pyridoksin og progesteron krem for å prøve å hjelpe kroppen.

Dette hjalp meg til å bli gravid sist pp jeg hadde EL...vanskelig å vite om det var en eller flere ting som gjorde susen da!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...