Gå til innhold

får jeg tidlig ultralys??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville tatt kontakt med fastlegen ang tidlig ultralyd så snart som mulig hvis jeg var deg, det kan jo være litt venteliste.

Var hos legen i uke 5 og har fått time til ultralyd i uke 10.

Lykke til!

Hei :)

Jeg hadde en SA før jeg ble gravid med småtten. Bad om tidlig ul, men var ikke akkurat slik at legen anstrengte seg for å skaffe meg time. Han gav meg en hendvisning så jeg kunne bestille selv.

Saken er den at det er ingen grunn til å tro at noe er galt etter bare en sa. Men dersom det skjer andre og tredje gang så er det mer vanlig med tettere oppfølgning. Er ikke noe du kan gjøre fra eller til for å hindre at det skjer...

Det legen også sa til meg, som trøst, er at en SA er jo et tegn på at man kan bli gravid, og et tegn på at kroppen støter fra seg det som ikke er levedyktig. Er jo egentlig fantastisk :)

Slapp av og nyt hver eneste dag!

Klem

Hei.

Jeg fikk beskjed av min lege om de ikke henviste til tidlig ul med mindre man hadde hatt minst to sa.

Ble skikkelig skuffet selv. Skulle gjerne hatt en tidlig ul, for å roe meg litt.

Får bare se på statistikken om at de fleste som har hatt en sa, får friske barn etterpå.

Håper legen din er litt mer åpen for tidlig ul.

((klem))

bergensjente med ny spire:-) regner med du bor i Bergen. Vil ikke fastlegen din gi deg tidlig ul. Så kan du kontakte volvat. Det koster 1000,-. Da får du hvertfall de den lille, om du er nervøs for at noe er gale. Men husk at man ikke kan se noe før man er ikke 7-8.

Lykke til:)

Annonse

Jeg gikk på egenhånd til ul ved forrige svangerskap i uke 7 (kostet ca 1000) og det var på den måten det ble oppdaget at fosteret ikke utviklet seg. Selv om det var vondt og leit er jeg veldig glad for at jeg oppdaget det så tidlig. Et foster kan ellers ligge lenge i livmoren uten at det støtes ut (MA). Bedre å være på den sikre siden.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...