Gå til innhold

Er så drittlei av å høre. "graviditet er ikke en sykdom"......

Anbefalte innlegg

Jeg VET jo det, men hallo!!! Jeg er i 7 svangerskapsuke. Jeg er konstant kvalm, går med stangende "væske" i halsen hele tiden, jeg er trøtt, jeg jobber 100 % for en sjef som ikke har noen forståelse for noe, jeg er bare vikar... vet ikkehva som skjer etter jul.. Jeg har en datter på 2 år som krever sitt, jeg er konstant trøtt og sliten, jeg .... Jeg har bare lyst til å GI OPP.

Jeg er så sliten, klarer ikke glede meg og svangerskapet. Jeg tror det er "defor"... Jeg klarer ikke hente meg inn!!! Dette her er jo nesten bare et helvete!! Dårlig samvittighet for mannen min som jeg ikke orker å vise "interesse for", sårlig samvittighet for tulla siden jeg er så trøtt :( og kjempedårlig samvittighet for det lille frøet i magen som får overført alle stress symptomene mine og har en mamma som ikke er overlykkelig over å bli gravid, SELV om det var det hun ville mest av alt liksom... :(

Nei... tårene er der så og si nesten hele tiden :(

Kunne ønske jeg bare ga faen i alt og holdt meg hjemme til jeg følte ting var "på plass" igjen... Men... nå gir jeg alt til mann, barn, jobb... og så føler jeg at jeg gir faen i det lille nurket inne i meg :(

dette går ikke bra :(

fortvilet " tøysejente "

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg hadde det likedan som deg og har det ennå. Jeg er fast ansatt som frisør og har barn hjemme som krever sitt. Jeg var og er vannvittig kvalm, og trøtt. Kunne sovne nesten stående. Jeg gikk til legen, Legen undersøkte meg og jeg var faktisk blitt syk av dette stresse. Hadde en crp på 49, (normalt er under 8-9 tror jeg) Ble sykemeldt, fikk bronkitt oppi alt dette. Det var helt JÆVLI å si til sjefen at jeg var sykemeldt, men angrer ikke en dag. Tenk hvis jeg skulle miste mitt lille spire!?!

Mitt råd er derfor.. gå til lehen å si hvordan du har det. Krev at de undersøker deg og at du får hvilt deg noen dager hjemme.

Lykke til!!

Har hun ikke telefontid da? Der du kan ringe henne å forklare situasjonen, og spørre om hun ikke kan ta deg inn akutt?? Eller du kan ringe tidlig på mandagsmorgen å forklare deg til hun/han som svarer på legekontoret.. Du får komme inn når du sier det som det er. Legg på litt da hvis ikke. Dette er viktig!!!!

Klem...

Jeg er helt enig med deg, Anonym!

Jeg sliter med mye av det samme som deg ... Heldigvis så har jeg en veldig snill fastlege som jeg virkelig kan snakke med og jeg føler at hun forstår meg. Jeg fikk en sykemelding uten å møte opp på legekontoret engang. I første omgang gjelder denne ut denne uken, men jeg kommer til å forlenge denne en uke til. Har også samme problemet med en sjef, som jeg ikke kommer helt overens med etc etc. Hun trenger heldigvis ikke å vite grunn til at du er sykemeldt. Hun har ikke krav på å vite det. På sykemeldingen er det feltet hvor diagnosen står skravert. Kun på den rosa delen du skal beholde står det diagnosen!

Jeg råder deg bare til å lytte til kroppen - du kjenner kroppen din best og gjør som den sier :=)

Lykke til videre og hold bare motet oppe, kjære deg!

Stor klem,

Tusen takk alle sammen for svar...

Jeg vil jo gjerne sykemelde meg, jeg er ikke menneske... Nå har jeg vært alene i hele dag... men har KUN ligget på sofaen helt ødelagt... Tør ikke tenke på hvordan det skal bli på mandag med jobbing...

Jeg tør ikke sykemelde meg. Jeg er vikar 100% frem til jul... Så kan det være jeg får mere etter det, men det vet jeg ikke, og jeg får ikke mere hvis jeg sykemelder meg i allefall :( Helt håpløst dette here... Det ender vel med at jeg spyr i en av dunkene med stoffet som er verdt 50000 kroner stykker :(

tøysejenta

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...