lille-snupp Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Ja, idag har vi hatt første dag på sykehus med snuppa på 4 mnd... På 3. mnd kontrollen oppdaget hs at hun hadde en ekstra valk under rompa, og at hel-rompesprekktesten var skikkelig skjev...Dro straks på røntgen men sykehuset glemet å analysere bildene før i går... Ble da oppdaget at hun har hofteleddsdysplasi, og den ene hofta var ute av ledd.. Måtte møte på akuttmottaket i morges, og etter en kjapp undersøkelse ble vi sendt opp på barne avd, sånn at snuppa skulle legges med begge beina i strekk... OG NÅ ER VI HJEMME IGJEN!!!!!!! På grunn av en full avdelig og en overarbeida ortoped (han som skulle "henge ho opp") endte det i 19 tida med at jeg sa at nå drar vi hjem!!! På sykehuset ble de kanskje litt paff, men jeg synes det er mye bedre å få tatt djevelskapen i morra tidlig, sånn at snuppa er uthvilt før de begynner, og at hun kanksje har roa seg litt ned til leggetid i morra kveld... Sykehuset mente at de skulle fikse strekk på henne i 22 tida i kveld.. 3 timer etter leggetid liksom, vekke ungen og plage henne noen timer...GLEM DET!!! Synes godt de kan prioritere babyer faktisk!!! Arghhh... SÅå nå kommer forhåpentligvis strekken på i morratidlig, og sakl sitte noen uker... og etter det kunne vi forberede oss på MANGE MÅNEDER i gips, som ortopeden formulerte det.. har er jo ikke akkurat noen pedagog, og tar jo motet fra alle og enhver med slike kommentarer.... HUTTEMEGTU, JEG HATER SYKEHUS!!! Sånn... dette var dagens klageinnlegg!! Good night:)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Hørtes ikke kjekt ut nei... Stakkars dere!!! Hvis du lurer på noe om strekk og gipsbehandling er det ei som heter Niva eller noe inne på forum for funksj./kron.syk barn som har vært igjennom det før og vet mye om det...
Eliise Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Off.... Ja er det ikke TYPISK da.... Sitte der å vente hele dagen, for så å bli sendt hjem igjen.... Dette var på UNN sant.... Jeg skulle jo inn på sjekk for svangerskapsforgiftning der... Ble sendt bort der i 11 tiden på morgenen. Skulle ta BP og vente 2 timer på resultat. Greit nok! Men så blir vi sittende på de vonde stolene nede i gangen å knø i5 timer, før de har tid til å prate med meg.. Fikk ikke et ord om hva jeg venta på eller hvor lenge jeg skulle sitte der. Så ble jeg nå lagt inn å fikk beskjed om å holde senga og ta det roooolig... Men hvis jeg var så syk at jeg skulle ta det så rooooolig så skjønner jeg ikke hvorfor de lar meg sitte sååå lenge i en vond stol å vente. med bekkenløsning og hele pakka! GRrrrrrr... Var rimelig forbanna da ja!! Håper dere får litt bedre service i morgen da =)
lille-snupp Skrevet 24. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2006 Takk for tips anonym!! Skal titte inn der om jeg får tid en av dagene... har ikke tilgang på pc på sykehuset, men kan stikke over på universitetet til uka, det ligger jo vegg i vegg:) Og ja; det var UNN ... hører om utrolig mange som har dårlige opplevelser med dem.. var sånn under fødselen også... underbemanning og venting og mye tull... Så nå sitter vi her da og psyker oss opp til en ny dag, hadde liksom vært så kjekt å kommet igang med behandling på en måte, for nå vet vi liksom ikke hva vi går til, og da gruer man jo gjerne litt ekstra... Men ingen tvil, jeg skal holde meg hard og i godt humør sånn at det blir lettest mulig for jenta mi:)
-carina- Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Leste det forrige innlegget ditt om din veldig kjedelige dag! Kan absolutt forstå at det ikke var noen koselig dag. Sjelden en "ulykke" kommer alene. Heldigvis går livet opp og ned, så du skal se at snart skinner sola igjen! ) Og for en runde på sykehuset dere hadde i dag! Syntes det var skikkelig bra av deg at du bare reiste hjem, jeg. Jobber selv på sykehus, og selv om man forsøker å strekke seg så godt man kan (dessverre sjelden personalet som kan klandres for underbemanning og travle dager) heller ledelsen og budsjettet, så er det utrolig fint at du ga beskjed! Syntes godt at de kunne ha tatt litt hensyn til alderen på jenta di! Dette vil vel også heldigvis bli et minne (på godt og vondt) om en stund, men stritt og leit mens det står på! Ønsker deg masse lykke til i morgen!
Mamma katt Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Stakkar, føler virkelig med dere! Var selv innlagt på barneklinikken i Bergen med jenten min da hun var to mnd., og ett døgn der gjorde meg sjeleglad for at vi ikke måtte være lengre. Erfarte også at de virkelig ikke brydde seg om at det varen liten baby som skulle ammes og trengte søvn, etc. Lykke lykke til, syntes du var tøff som dro hjem i dag!!
Mona og Sine Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 Jeg hadde å reist hjem, stakkar lille snupp da!! er ikke veldig stolt av helsevesenet jeg heller!! Støtter deg der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå