Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere det? Og hva kjøper dere?

Jeg har så lyst til å kjøpe en gave, men jeg aner da ikke hva jeg skal kjøpe. Trenger alle tips jeg kan få

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal pappa få gave? Jeg vil ha gave,regner med at jeg ikke får noen... Det er jeg som har bært fram denne ungen,han har kun hatt fornøyelse med å lage den han... Ikke akkurat den største jobben... Han får sikkert en gave når han fortjener det,om han viser at han tar i ett tak og sånn når ungen kommer,men nå så er han utrolig lite engasjert...

Skrevet

Klart babyen er den aller største gaven. Men tenkte det kunne være kos med en gave når han kommer hjem alene. Han fortjener det etter å ha holdt ut med meg i disse månedene:)

Skrevet

Mannen min var så overveldet og lykkelig over å ha blitt pappa at jeg tror ikke han ville lagt merke til noen gave...

Skrevet

Hehe,om du har vært veldig hormonell så er det kanskje forståelig ja :P Jeg tenkte mer i min bane jeg :P Er litt bitter fordi han aldri kjøper gaver eller blomster til meg.. Og når det gjelder bursdag og jul så får jeg penger til å kjøpe meg noe selv for. Så han får ingen gave. Har ikke vært super sur heller,han kunne klart noen hardere tak :P

Men en gave er jo alltid en personlig ting,så er jo alltid vanskelig å spørre om hjelp til det,fordi folk liker jo forskjellige ting...

Skrevet

Sånn håper jeg at min blir når han møter ungen jeg :) Han gleder seg jo,men er veldig lite engasjert... Men han har jo ikke sett noe ultralydfilm eller lignende,og junior blir alltid stille når han skal kjenne han sparker,så ikke vært lett for han å opparbeide ett forhold til han enda.

Skrevet

jeg kom på noe jeg synes var lurt og koselig, når vi "snakket" om pappagave sist her på BiM...tenkte å kjøpe en fin ramme, som han kan ha bildet av babyen i på jobben! :) det fant jeg ut var billig, koselig og lurt. :)

regner egentlig ikke med at han kjøper noe til meg, sukk...men jeg skal få ny tørketrommel i morgen så jeg skal vel ikke klage likevel, knis! ;-)

Skrevet

forresten petunia, vi hadde også problemer med at babyen sluttet å sparke når pappaen skulle kjenne, og vi fant ut at hvis jeg la meg med magen inntil ryggen til pappaen om kvelden i sengen, da fikk han kjenne han også! :) også så glad han ble da. :) men nå har jo jeg en slik passasjer som er meget aktiv med en gang jeg legger meg nedpå også...

(min mann er heller ikke flink til å kjøpe gaver, jeg må si til han at jeg "forlanger" gave, hihi! når han kommer mange dager senere hjem enn han sier fra jobbreiser feks, da sier jeg at "å jeg er så glad for at jeg får fin presang når du kommer hjem...!" ikke alltid det funker heller, hehe)

Skrevet

jeg har trykt skrift på en body jeg. husker ikke helt hva jeg skrev, men tror det var "pappa's jente" eller noe:) men den har han allerede sett.. gidder ikke kjøpe noe annet til han, tviler på at jeg får noe så.. hva med en liten søt bamse? et kort du har skrevet mye fint på? et bilde av dere to sammen, eller alle 3 i en fin ramme?

Skrevet

Vi har prøvd det og. Min er aktiv akkurat når han selv føler for det,og med en gang noen skal kjenne så skal han i alle fall være stille. Like sta og egen som mamman sin :P

Hehe,kjenner meg igjen der. Men min er ekstremt dårlig på "direkte" hint også. Som f.eks. hadde jeg veldig lyst på max boller og spaghetti her en gang,og da sa jeg akkurat det:Jeg har lyst på max boller jeg. Når han skulle på butikken,men han kjøpte ikke med fordi han hadde ikke fått beskjed om at han skulle kjøpe selv om jeg hadde lyst på..........

Så om jeg vil ha gave så må jeg dra han med på butikken,peke ut hva han skal kjøpe,tvinge han til å pakke det inn og så late som om jeg er overraska når jeg får den :P Men mora og faren hans har vært gift i 25 år og har aldri kjøpt en eneste gave til hverandre...*Hva ER det for noe dumt noe?!* Så,om noen tiår er han sikkert flink til det :P

Skrevet

Jeg kjenner det går en feminist gjennom meg jeg, når jeg ser at damer/jenter refererer til tørketrommel etc som gave til "meg".....

Skjønner at folk blir glad for nytt vaskeutstyr etc, maskiner til kjøkkenet osv....men er det til kvinnen?? Eller til husholdningen?

Jeg mener til husholdningen. Så da er det ny tørketrommel til OSS ikke MEG......

Grrrrrr...........hehehehe.....vet noen sikkert blir fornærmet nå. Men brodern driver å kjøper slike ting, og konemor blir skinnende glad. Mens han selv får gavekort på klær og ting som bare er til han, får hun saker til husholdningern. Slike gaver som er til fellesen, bør gies av fellesen i såfall.

Skrevet

Sånne ting har faktisk jeg kjøpt inn selv,han betaler for dusjkabinett og andre dyre ting under oppussinga,og jeg har kjøpt oppvaskmaskin og vaskemaskin. Men ser ikke på det som er gave til meg selv,oppvaskmaskina ble gave til han fordi det var hans jobb å vaske opp :P

Skrevet

Eg har ikkje tenkt å kjøpe noko, og om eg får noko så blir det nok blomster (men då har eg flaks, for det har eg fått ein gong etter at vi traff kvarandre og då var det søstra hans som såg ein fin bukett og sa at den må du kjøpe til kona di...hehe, superromantisk). Tenker litt som ei venninne sa til meg - "du har jo bore fram barnet dykkar - det er jo ei enorm gåve det vel?!?" Kanskje eg er kjip som tenkjer slik, men eg gjer no ein gong det..men om du har lyst å kjøpe noko treng det kanskje ikkje vere så stort? Elelr kanskje det kan vere noko som han kan gjere saman med ungen??

Skrevet

Og no såg eg dette innlegget - etter at eg hadde svart...hihi. Eg er jo einig med deg på ein måte, for min mann har i alle fall ikkje hatt det som ein dans på roser etter at eg vart gravid..

Skrevet

Jeg har reflektert litt rundt hva man kan gi hverandre som liksom "fyller en opp" - Og da er oppmerksomhet liksom et stikkord! Jeg har funnet ut at romantikk er oppmerksomhet omkring sin person og egenskaper...positivt selvfølgelig....

Så du må finne noe som bekrefter han, slik han er. Og du kan velge å bekrefte noe ved han som ikke digger like bra selv, og sånn sett være STOR. Eller du kan gi han noe som DERE i det store VI kan dele, men som helt klart er til HAN. Det kan vel gjerne være noe opplevelsesrettet vel???

Jeg har en mann som drømmer om sinnykt dyre og uoppnåelige og egentlig helt idiotiske biler, og jeg og 6-åringen her i huset srømmer om å få ta med pappa og kjæresten i en bentely-cabirolet på en tur til sommeren! DET hadde vært perfekt for MIN mann!

Jeg tror jeg ville gått for noe i opplevelsesrettning!

Skrevet

Om min sønn i framtiden får barn, vil jeg råde han til å finne en mammagave. OG selv ville jeg gi en mammagave til moren! Jeg ville ikke utelukke noen pappagave, men????

Min egen svigermor gav meg en liste over alt jeg ikke fikk til, en liste på alt jeg kom til å mislykkes i og dessuten strenge formaninger om å slippe til pappen!? Da vi fikk vår første lå pappaen og sov, eller spilte dataspill eller var på jobb. En skikkelig førstegangskrise det er et under at vi kom igjennom så godt som vi har gjort....jommen sa jeg slippe til! Og jommen sa jeg pappagave..... nå kan jeg kanskje vurdere en pappagave!

Skrevet

Her blir det ingen pappa gave!

I nyere utgaver av skikk og bruk bøker står det at MOR skal ha mamma gave fra far!! Ikke noe annet!

Tross alt vi jentene som har bært frem barnet...

Skjønner ikke hvorfor det er så mange som snakker om pappa gave? Hvorfor skal pappa`n ha fødselsgave?? Han har jo ikke bært frem eller født et barn....... Han har vært snill og grei disse mnd, men det var vi da mot hverandre før vi ble gravide også.....

Skrevet

hehe ser jeg lokket frem en feminist med tørketrommel-utsagnet mitt! må få presisere at vi kjøpte ny,dyr tørketrommel for bare to år siden, kondenstørketrommel, men jeg har sytt og klaget på den hele tiden, og nå har mannen gått med på å kjøpe en ny med vanlig utluftning...derfor sier jeg at den er til meg. klart den er jo til husholdningen, men han er fornøyd med den vi har - det er jeg som synes den er pyton...dustemaskin, hehe

ble ikke fornærmet, skjønner godt at det kunne misforstås! :)

men det er heller ikke hver dag jeg "forlanger" nye saker til tusenvis av kroner, når vi har tilsvarende som egentlig funker ok...

Skrevet

Hvorfor skal ikke pappaene få gave ??

Jeg gir fordi jeg synes han fortjener en gave like mye som meg...

Han har stilt opp så masse for meg - gjort ting som jeg ikke klarer lengre og hjulpet til masse i huset og har vært tålmodig. Er nesten verre for ham som ikke merker alle forandringene som jentene gjør etterhvert som babyen utvikler seg.. Er ikke han like mye gravid som meg ??

Så jeg har kjøpt en Babybjørn bæresele som jeg skal gi etter fødselen når vi er alene med Junior. Da blir det en ting som er HANS og som han kan glede seg over å bruke når han skal bære på sønnen hans.

Er det ikke like gøy å kunne gi en gave som gleder som å få selv ?

Skrevet

Jeg hadde lyst til å kjøpe en liten ting til pappaen, han har jo holdt ut med meg i mange måneder nå, og jeg er ikke alltid så lett å ha med å gjøre for tiden for å si det sånn;)

Jeg kjøpte en bok til 200 kr på Nordli. En slags morsom bruksanvisning på babyen, siden vi er førstegangs og han har ingen erfaring i det hele tatt med små babyer. Så jeg synst det er en litt artig ting som han kan få etter fødselen.

Men jeg har også gjort det klart at jeg forventer en gave etter fødselen (han vet ikke at han får). Kan ikke forvente at de skal tenke på slikt selv, så da gav jeg han klar beskjed;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...