Gå til innhold

Desember: jenta mi klarer jo ikke spise slik som deres....

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei meg. HUn klarer ikke spise middag med klumper og i all fall IKKE brød.... Hun har 4 tenner oppe og to nede, men hun bare skyver brødet slik hun gjør når hun skal spise grøt.... Hva i alle dager skal jeg gjøre. Prøver og prøver, men hun bare brekker seg....Mini biter, våte biter... Hva skal jeg gjøre når hun skal i barnehagen.....??

Fortsetter under...

uff, ikkje vær lei seg, det går seg til:)

Snuppo mi har nettop begynt m skivene sånn skikkelig. i starten bløtet eg de litt m vann og hadde prim på, då gikk de ned på høykant.og no spise ho fint.

Samme m middagsglassen de måtte moses enda mer ellers bare brakk ho seg.

Går litt tid, men plutselig så klara de d. Så bare fortsett å prøve, så ordna d seg nok for jento di og!!

Her går middagen ned om den er knødd. Brødskiven suges på til hun spytter den ut, Hender hun tyggen en bit og to og svelger, men det går mest i grøt og yoghurt her ja... Bærene i yoghurten kommer forresten ut igjen med en gang, hehe=)

Når hun begynner i barnehagen neste mnd får hun med seg en pakke grøt og yoghurt + en brødskive som de kan få bryne seg på. Ingen fare om hun ikke spiser den enda, hun har jo nok grøt...

Lillegutt er ikke noe glad i brødskive. Har prøvd lenge men det har bare ikke falt i smak - selv om jeg har prøvd forskjellig pålegg. Har nå en pause i brødskiveprøvingen.

Han spiser et par små biter - kanskje 1/6 - 1/10 av en brødskive, og så vil han bare ikke ha mer. Så her går det i grøt til frokost og kvelds.

Hører at så mange andre babyer i denne alderen er veldig grøtleie, men det gjelder altså ikke lillegutt.

Annonse

Even har til nå kastet opp av all annen mat enn 6 mnds middagsglass pga av biter.... Så hun er ikke alene... har spist brød og sånt men ikke noe annet med biter. Har i den siste uken spist middag med biter i uten å kaste opp.

Det kommer, det kommer. Bare fortsett med uten biter du.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...