Gå til innhold

spiser så lite...

Mamman til Eline & Fredrik

Anbefalte innlegg

Datteren min sover hele natten, og derfor har jeg matet henne 8-11-14-17-19 for at hun skal få i seg nok mat i løpet av døgnet. De siste to dagene nå har hun spist så lite, og jeg vurderer om jeg skal gå over til 8-12-16-19 for at hun skal spise litt mer av gangen. Da blir det bare 4 måltider om dagen, og jeg har ikke lyst til å begynne med nattmating igjen. Noen ganger har hun spist opp til 220 (!) så det er plass i magen hennes til å spise nok på 4 måltider. Hun er 2,5 mnd.

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7218321-spiser-s%C3%A5-lite/
Del på andre sider

Fortsetter under...

da lille Hanna var 2-3 mnd, gav jeg henne 6måltid pr døgn. hun sov også hele nettene. HS og lege sa at det er bedre å gi dem flere små måltider når de er så små, pga utvidelse av magesekken. er vel 6måltid som står på nan pakkene også?

Hvordan legger hun på seg da?

Det står ikke 4-5 før 4-5 mnd.... Men i går prøvde vi:) Og hun sov hele natta! Hun spiste ca 700 hele dagen. Hun legger på seg etter kurven - hverken mer eller mindre. Er jo vanskelig å få tid til så mange måltider når hun sover 13 timer... 19-8. Hun er likso ikke sulten før det har gått en 3-4 timer heller. Og det har blitt mye tull de siste dagene. Tar lang tid å spise hvis hun ikke er ordentlig sulten.

Når gikk du ned til ferre måltider? Hun har tatt 220 på et måltid uten å gulpe, så det er jo plass...

jeg fulgte egentlig den oversikta bakpå nan pakken:) fungerte bra for oss. begynnte så vidt å gi henne smaksprøver på grøt da hun var 4mnd, men gjikk ikke opp til full porsjon før hun var 6mnd. (hun har alltid lagt på seg mer en nok!...hehehe...)

Forstår godt at d blir problemer med å få i henne mange måltid når hun sover så lenge! Prøv deg fram du, høres jo ut som det går bra :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...