SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 tror jeg jammen må begynne med det gitt, prøver å øke på dagen men da virker det som hun får nok... hun er 5 mnd nå, så skal begynne med smaksprøver av grøt nå, men vil så gjerne fortsette å amme mest mulig en mnd til... føles litt som et nederlag at jeg må gi tillegg når alt har gått så bra hittentil med amminga... men så lenge hun blir mett å go så er jo det det viktigste.. flere i samme båt? eller noen som bare hadde det slik i en periode??
♡ A & E ♡ Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 vi begynte m mme som siste måltid da klompen vår var nesten 3 mnd (er nå 4 mnd) fordi jeg ikke hadde nok melk på kvelden etter all amming på dagtid. det går helt fint og han sover også lenger enn før. er ikke noe å føle nederlag for,sånn er det bare og som du sier er det viktigste at de får i seg nok. mme er et godt tillegg og man burde aldri føle nederlag for noe som er helt utenfor egen kontroll lykke til!
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 24. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2006 okei, takk for svar=) har du fått mindre melk på kvelden etter at han får tillegg?? og ammer du han først da? jeg mener ikke at det er noe dårligere med mme, men det er så sårt å ikke kunne gi babyen min nok mat så hun blir fornøyd...! er nok litt som du sier å, at jeg ikke har kontrollen,hehe:) synnøve sover gjerne 3-4 timer etter å ha fått tillegg, får 60 ml, med pupp først, vet jo ikke hvor mye det er..godt at hun sover litt lenger iallefall=)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Begynte med mme på kvelden da jenta vår var 2 mnd gammel. Hun ble ikke mett av bare mm og var tydelig utilpass. Så er det jo mye koseligere å avslutte dagen med en unge som er tilfreds og blid.Det har ikke hatt noen negativ effekt på ammingen i hvertfall.
Tiddelidu Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Jeg måtte gi mme på kvelden en periode da jeg hadde lite melk. Produksjonen har tatt seg opp igjen, men jeg kommer ikke til å nøle med å gi han tillegg hvis jeg mistenker å ikke ha nok. Bedre å ha en fornøyd baby til kvelden som sovner mett og god
♡ A & E ♡ Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 jeg ammer han ikke først, gir ca 230ml m mme. har nok litt mindre melk på kvelden men våkner ennå m spreng så det regulerer seg utfra hvor mye han drikker. i begynnelsen pumpet jeg meg etter han hadde lagt seg for jeg var redd melkeproduksjonen skulle gå ned hvis ikke men orket ikke fortsette m det og det har gått helt fint. han er mett og fornøyd
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 24. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2006 takk for svar kjære dere. godt å se at en ikke er alene:)skal kjøpe meg bukkehornsfrø i mårra å knaske på, og gå på bursdagsfest hos ei veninne og slappe av å kose meg med litt øl, tror nok jeg trenger litt avveksling å, har trua på at det skal øke produksjonen=) så lenge en har trua,så går det nok bra=)hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå