Gå til innhold

Til dere som har tadd KS? Angående sykemelding/permisjon...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Far overtar ikke permisjonen, det har jeg aldri hørt og sånn var det heller ikke for meg. Dersom mor blir sykemeldt blir permisjon forskjøvet.

Jeg hadde et hastesnitt sist, og far hadde sine to uker, som alle har krav på, sammen med meg, ettter det tok min mor en ferieuke hos oss for å hjelpe, resten måtte jeg klare selv, og det gikk greit, det var mitt første barn.

Dersom jeg skal ha ks denne gangen er det verre, har en 1åring hjemme sammen med babyen, og det er litt vanskelig i forhold til løfting ol. Veier derfor mye for og imot...

Jeg hadde ks for 9 dager siden. Dette er barn nr. 3. Jeg har permisjon og er ikke sykmeldt. Barnas far har hos sin arbeidsgiver fått innvilget permisjon ifm. barnepassers sykdom. Vi har en 2 åring og en 6 åring fra før. Ihht. trygdeloven har man rett på inntil 10 kalenderdager fri ifm barns sykdom eller barnepassers sykdom. Siden jeg ikke kan løfte 2 åringen etc. så har han fått fri.

jeg har hatt to hastre KS og faren tok ikke over permisjonen, så det tror jeg nok ikke skjer, med mindre du blir sykmeldt selvfølgelig. Men jeg har heller ikke hørt at noen har blitt det etterpå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...