Madamina Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Ammer jeg først vil han ikke ha grøt etterpå. Gir jeg grøt først, vil han ikke die etterpå. Nå er det blitt smådiing inni mellom. Begynner å få angst for at melkeproduksjonen har gått ned mye. Kjenner ikke utdrivningsrefleksen lenger (og den har svidd skikkelig hittil). Han spiser bare maks 3 spiseskjeer grøt på en gang. Han synes det er kjekt å prøve å mate seg selv med skeia. Burde jeg prøve 1-2 måltid der jeg starter med grøt/mos og ha 3-4 rene puppemåltid? Kan jo alltid sjekke om han vil ha pupp etter grøt/mos uansett.
Madamina Skrevet 24. november 2006 Forfatter #2 Skrevet 24. november 2006 han er forresten nesten 6 mnd. Begynte med grøt for 5 uker siden.
Tigergutt Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Jeg har samme erfaring som deg. Her hos oss nytter det ikke å gi fast føde og pupp samtidig. Da jeg begynte med fast føde, erfarte jeg at hun ble mindre interessert i puppen. Siden jeg ikke var klar for å slutte å amme, fant jeg en løsning for når jeg skal gi pupp og når jeg skal gi fast føde. Nå er forresten jenta mi snart 8 måneder, og jeg merker at hun trenger mer mat, og at det er lettere å få i henne noe mer etter puppen. Ca 06 Pupp Ca 09 Grøt, litt frukt til dessert og vann Ca 11.30 Pupp og litt frukt eller litt brød om hun vil ha Ca 14.30 Middag, litt frukt til dessert og vannb Ca 16.30 Pupp Ca 18.30 Grøt, litt frukt til dessert og vann Stelling kl 19.00 Ca 19.30 Pupp på sengekanten I tillegg krever snuppa to runder med pupp på natten.
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 Babyer er veldig forskjellige og ser at du har fått flere fine forslag over men du kan også prøve å gi bare ett bryst før grøt eller eventuelt stoppe etter en stund. Da vil du samtidig vekke appetitten hans. Noen babyer skjønner rett og slett ikke at de kan bli mett av grøten i begynnelsen og vil derfor ikke ha så mye. Det fungerte bra her og gutten min spiste bare mer og mer grøt etter pupp så nå får han så mye pupp han vil ha og spiser en porsjon grøt etterpå, både morgen og kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå