Gå til innhold

Vet dere hvorfor dere sliter med å få barn?

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd i ca et og et halvt år på å få barn. Var gravid en gang, men mistet. Men jeg har ikke vært til undersøkelse på hvorfor dt ikke klaffer for oss. Skulle så gjerne vite litt mer om hva som kan være grunnen. Både til hvorfor jeg ikke så lett blir gravid og om det er noe galt som gjorde at jeg aborterte. Føler legene jeg har vært til bare utsetter slike undersøkelser og sier at det trenger ikke være noe galt. Dette er ikke uvanlig. Men hva om det er noe vi kan gjøre for å bedre sjansene... Skulle gjerne like å vite det nå...

Har dere vært til utredning? Vet dere hvorfor dere sliter med å bli gravide eller stadig mister? Eller tar det rett og slett bare så lang tid? Føler at så mange av vennene våre får barn så fort de slutter med prevensjon...

Fortsetter under...

Det vanlige er jo å bli gravid når man slutter med prevensjon... For vår del er vi uforklarlige barnøse, men det er visst noe "rart" med eggene mine som legene ikke kan forklare.

Synes du bør be om henvisning til en seriøs gyn. + sjekke sædkvaliteten til mannen din.

:-)

Vi er uforklarlige barnløse. Så det er ingenting galt med noen av oss. Så derfor er vi nå i gang med første AIH forsøk etter at vi har prøvd i ca 3 år selv.

Hvis du føler at legen ikke tar deg på alvor vil jeg råde deg til ta kontakt med privat gyn. Da blir du garantert tatt på alvor og det blir litt fart i tingene.

Klem

Hei hei,

Vi har vært til utredning og i desember ringer jeg inn mens for å starte vårt første IVF forsøk! Skummelt! De har ikke funnet noe gale med noen av oss, men det har gått 3 år der vi har prøvd uten resultat! Alle mine venninner har fått opptil flere barn. Er selvsagt glad for deres del, men synes det er veldig sårt! Hvorfor er det så lett for de også vanskelig for oss? Flere av de har fått 2 barn mens vi har prøvd! Så håper virkelig vi klarer det med neste IVF forsøk så de ikke blir trebarnsmødre før jeg har fått en eneste en! Blir litt lei meg når vi har venninnetreff og de sitter kun og snakker om ungene sine! Men, men! Det skal nok bli vår tur snart! Høres nok litt bitter ut her, men må få ut litt frustrasjon av og til!!!! VIL BLI GRAVID NO!!!!

Annonse

Ja det er ikke noe som er mer frustrerende enn å ikke få det til.. Her ligger problemet hos meg. Har ikke EL etter jeg slutta på p-sprøyta i april 2005. Alt var i skjønneste orden før jeg startet på den sprøyta da jeg var 17 år, men nå ser det ikke ut som om kroppen min vil komme i gjenge igjen. Er i gang med pergo, men fikk ikke EL av det forrige runde hvertfall. Er riiiiiiiimelig bitter på legen som ville sette meg på sprøyta, men som ikke sa noen ting til meg og følgene senere.

Vi har vært på utredning. Fikk to barn tidligere, en datter i 97, ufrivillig aborterte i 1999 , og fødte en sønn i 2000. Siden har vi ikke klart å fått flere barn.

Legene mente først det måtte skyldes kvinnen siden vi har klart å blitt gravid tre ganger tidligere.

Men alle undersøkelsene med meg , viser seg å være helt fine. Og legene kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke ble gravid, helt til sædprøven hans ble tatt. Viser seg at han har 12 millioner levende sædceller per milliliter. Og det går under Verdens Helseorganisasjon sin grense på fruktbarhet, som er minimum 20 millioner sædceller per milliliter.

Normalt har ofte menn opp fra 80 millioner sædceller til 200 .

- sædprøven var egentlig god, det var bare det at han hadde få sædceller. Mulig pga. en operasjon han tok med å operere begge testiklene på plass da han var liten.

Vi er nå i vår 16pp. Aner ikke hvorfor det ikke funker :(

Har aldri blitt gravid. Har vært på UL, alt så fint ut. Nå går vi og venter på svar fra sædprøven, vi skal til legen på fredag. Hvis alt er bra der henvises jeg til lap.

Eneste jeg har funnet ut er at jeg synes det er for kort tid fra EL til TR kommer, bruker være ca 10 dager fra pos ELtest til TR banker på...

Gikk på dobbel pergo forrige måned, men intet hell.

Men vi gir ikke opp!!! Selv om vi begynner å bli mektig lei "tvangspuling" :)

Det skal egentlig ike være noe galt med noen av oss, men jeg har veldig lange sykluser, og tror nok det er problemet vårt. Jeg har rundt 40 dager, og denne mnd, hadde jeg 49 dager. Vet ikke hva jeg kan gjøre. Skal på sykehuset i januar til kontrolltime. Håper jeg får noe mere hjelp da. Har gått på tre dobble pergo kurer, og tatt lap. Har et lite håp nå i des. Har ingen barn fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...