cecci79 og Robin Skrevet 24. november 2006 #1 Del Skrevet 24. november 2006 er student, og ferdig utdannet til våren. venter en gutt 22 mars. vil gjerne høre fra andre som er i samme situasjon og om noen vet hvordan reglene er ang. lånekassa og trygdekontoret når en blir ferdig utdannet så kjapt etter fødsel..skjønner ikke så mye av div brosjyrer..hadde vært greit å hørt fra andre i samme situasjon..klem fra meg og jr. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7217205-student-og-termin-22-mars/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starchild Skrevet 24. november 2006 #2 Del Skrevet 24. november 2006 hei...jeg er i samme greie... Utrolig vanskelige brosjyrer ja...de er jo bare generelle, og det er mye stress som skjer, så jeg har vært å snakket litt med de..men har ikke helt skjønt alt enda.. Jeg går nemelig på privatskole og rektoren min sier at skal jeg begynne på neste halv år må jeg betale for det plus når jeg skal fortsette på det til neste år, må jeg betale igjen...kjipe 16.000.. så har i så tilfelle planer om å prøve å få en sykemeld etter jul.. då vet jeg værfall at lånekassen vil hjelpe meg å betale hvis jeg blir nøtt å betale selv om går går ut i permisjon. Ellers så tror jeg du vil få ett engangs stipend på 32-33 000 ( tror det er av lånekassen) og så vil du få vanlig utbetalt stipend mener jeg..sånn stor beløp i aug og januar og 6000 ellers.. men jeg har enda også masse ting jeg må finne ut av...vanskelige greier... lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7217205-student-og-termin-22-mars/#findComment-7222318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
heldige meg07 + en liten til Skrevet 25. november 2006 #3 Del Skrevet 25. november 2006 Når du får barn mot slutten av utdannelsen får du stipend fra lånekassa til sommeren er over. Dvs. til ca 15. august. Om du derimot velger å ikke gjøre deg ferdig før senere har du rett på 42 ukers stipend. Dersom du blir ferdig, men søker og får opptak til et nytt studium og du fortsatt har rett på støtte fra lånekassa til dette nye studiet (altså at du ikke har brukt opp dine år med støtte allerede) kan du "begynne" på dette. Du kan altså søke og få opptak til dette studiet, men det stilles ingen krav til at du noen gang må gjennomføre det. Trygdekontoret har ikke så mye med studiene dine å gjøre (annet enn at du må enten være i full jobb eller 100% student hvis mannen din skal ha fødelspermisjon). Dersom du ikke har rett på fødelspenger får du engangsstønaden (ca 33 000 tror jeg) ellers tror jeg du får fødelspenger på vanlig måte uavhengig av om du studerer eller ikke. Jeg skulle vært ferdig med å studere til sommeren, men jeg tar meg permisjon fra studiene og blir dermed ett år forsinket i utdannelsen. Har funnet ut at det er det beste for meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7217205-student-og-termin-22-mars/#findComment-7227431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå