Gå til innhold

Juni: Koker dere vannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå når disse småvokser seg store som bare det, og sutter og tygger på alt de finner, koker dere fortsatt vannet til mme og vannet de drikker selv? Jeg koker fortsatt, men det hadde jo vært deilig å slippe. Han vil jo så gjerne han vannet jeg drikker hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg koker det enda.. Hadde vært så j.... om det skulle være en bakterie der og tassen hadde blitt syk...

Tassen min å vil smake på alt jeg spiser og drikker.. Såå nysgjerrig... vært det i 3mndr nå..

Jaja han får da grøt, frukt og grønnsaksmos da..

Skrevet

Jeg gjør det ikke, men har ikke gitt så mye vann enda.

Skrevet

Jeg har riktignok aldri gitt mme, men jeg har gitt litt vann på flaske og nå blander jeg vann i grøt. Jeg har aldri kokt det. Jeg tar kaldt vann fra springen. Om dere lurer på om det er greit i forhold til bakterier, kan jeg forsikre dere om at drikkevannet i springen i Norge er trygt nok. Barna putter jo uansett alt de kommer over i munnen. Risikoen for at det skal være noen farlige mikrober i vannet er mikroskopisk (selv om vi selvfølgelig har Giardia-epidemien i Bergen friskt i minne...).

Så; sjansen for å få i seg noe via drikkevannet er utrolig liten, mye større risk for å få det andre steder, men skal man være 110 % sikker må man koke det. Og alle de andre tingene barna putter i munnen;-)

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Vi har god vannkvalitet her vi bor, så jeg gidder ikke å være hysterisk. Jeg pleier av og til å kjøpe Imsdal o.l. med grei drikke-topp, og de flaskene er hun helt vill etter å drikke av. I dag var det vann med sitronsmak som gikk på høykant ned mens vi var på babybio. Fulgte med på filmen mens hun satt og smattet på flasken. Hver gang jeg tar flaska bort blir hun illsint, så jeg kan godt merke at hun allerede begynner å bli ei viljesterk jente!

Skrevet

Både og...

Koker klasker før de brukes, og fyller de med kokt vann....

Men det hender hun får kaldt vann fra springen også... eller får smake litt på mitt =)

Som det sies her oppe så putter de jo ALT de finner i kjeften...

Kan umulig være værre med litt vann fra springen?!

Skrevet

nei..no som de spis på alt mulig så e dæ ikkje så farli lenger

Skrevet

har tenkt å koke en stund til selv om de spiser på alt..

var ikke så lenge sida dem fant ecoli i vannet oppi surnadal.. 2ganger på rappen.. selv om jeg ikke bor der så kan det skje overalt..

men for all del er liten sjanse, men den sjansen vil ikke jeg ta enda..

Lekene håper jeg ikke har samla inn bakterier som man blir skikkelig dårlig av.. for man skal jo ha litt bakterier også sånn at dem blir imune og får et sterkt imunforsvar..

men tror ikke noen blir imune av ecoli og sånn..

Skrevet

her i tromsø hvor jeg bor har hs sagt at vi ikke trenger å koke vannet. men koker vann jeg skal ha til mme når jeg lager grøt..

koker ikke vann han drikker fra flaske.

Skrevet

Jeg koker vannet enda, men vet jo det ikke er nødvendig...likevel...hihi...er ikke alltid jeg koker flaskene lenger så er jo ikke vits å koke vannet da egentlig...men men...ser ikke på det som no slit å koke litt vann i ny og ne...så gjør nå det da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...