Gå til innhold

Er det trygt aa ta et bad i badekaret?


NewYorkMom_får_to_tette

Anbefalte innlegg

Legen min har sagt at man boer unngaa badstue, varme boblebad ol. naar man er gravid--at det er fare for at kroppen blir overhetet. Men hva med badekar? I gaar tok jeg et bad uten aa tenke over det. Vannet var ikke saa veldig varmt, og jeg satt der i maks 15 minutter. (Er i 5. uke.) Er det noen her som har lest eller spurt legen om dette? (Jeg er sikkert litt paranoid--men det er jo saa mye man ikke kan gjoere eller spise naar man er gravid at det kan jo tenkes badekar er et "nei" ogsaa...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke farlig å bade å i badekar nei. Det brukes jo trossalt som smertelindring under fødselen.

Men du bør kanskje passe på at annet ikke er kokvarmt (da tenker jeg på tempratur alla bobl9ebad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bader i boblebadet, og må ha vaarmt vann....

Har gjort det samme i mine tre tidligere svangerskap, og det har ikke gjort noenting...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofotjenta 10.07.07!!!

 

at du har gjort/gjør noe som ikke er anbefalt, betyr ikke at det er trygt. og du bør derfor ikke anbefale andre å gjøre det!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verken sagt det er trygt eller anbefalt dette!!

Du får lese bedre gjennom innleggene før du kommenterer neste gang!!

Jeg sier kun at jeg gjør det, så får det bli opp til hver enkelt å vurdere hva de vil gjøre... Ikke sant...Les innlegget en gang til du....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har 8 uker igjen til termin. Svømmer to dager i uka i basseng (slutter når proppen har gått) Og tar badstu i ti min etter hver svømming. Alt med måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,hei

 

Det er trygt å bade i badekar og basseng, så lenge ikke fostervannet er gått. Jeg svømte mye i mitt forrige svangerskap også etter at slimproppen var gått. Det man skal unngå er å bade i offentlige boblebad. Det er mye bakterier i disse. Har man boblebad hjemme skulle man trygt også kunne bade i de. Dette fortalte jordmora meg i mitt forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også badstu i mitt forrige svangerskap. Du vil jo gå ut av badet, badstua når du føler du ikke klarer mer eller at det blir for varmt. Så lenge du har det bra er det ikke fare for at babyen blir overopphetet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...