Gå til innhold

hei...ny her

_Juni04_ned ny spire

Anbefalte innlegg

må lufte tankene litt. har en sønn på snart tre år, og er 4 uker på vei med nestemann, men pappan til begge to og jeg er ikke sammen mer. og han truer med å holde seg helt borte og ikke hjelpe til noe, men jeg er ikke veldig fan av abort. føler meg tom i hode, og aner ikke hva jeg skal gjøre. noen andre i samme situasjon?

Fortsetter under...

Hei,

Er ikke i samme situasjon, så kan vel egentlig ikke råde deg til noe som helst. Det viktigste er jo at du blir helt sikker i ditt valg, og står for det. Men det er jo også det som er så vanskelig å bestemme...

Om du velger å beholde barnet så klarer du det sikkert veldig bra. Det blir ikke det første barnet som vokser opp uten en pappa. Men da må du være sikker på at du orker og klarer det.

Noen ganger kan det å ta abort være det beste, men da må man være sikker på at det var det riktige valget. Om man ikke er helt sikker så kan det blir veldig tøfft.

Selv har jeg gått og grublet kjempelenge nå. Bestilt time til abort, men ventetiden er så utrolig lang her jeg bor. Og da blilr det jo til at man tenker masse i ventetiden. Jeg fant ut at det ikke passer med barn nå. Mulig noen vil påstå at jeg ikke har gode nok grunner til å fjerne det, men jeg vil gi mitt barn alt det trenger og mer enn det når det kommer. Jeg vil også ha masse tid sammen med det. Nå er både sambo og jeg studenter med dårlig råd, og liten plass. Vi hadde sikkert greid det, men vi hadde greid det så myyye bedre om vi venter. Derfor bestemte vi oss for det. Selvfølgelig har jeg tvilt mang en gang, men sånn kommer det alltid til å være. Tror ikke jeg kommer til å angre, uansett hvor følelsesløst det måtte høres ut.

Det å ta abort har uheldigvis blitt utrolig tabubelagt, og derfor også vanskelig å bestemme seg for. Sånn er det, og det er desverre ikke noe vi kan gjøre med det.

Ønsker deg lykke til. Om du vil ha noen proffesjonelle å snakke med, kan jeg anbefale amathea. De et utrolig hjelpsomme.

Og et siste råd - uansett hva du måtte bestemme deg for. så ville jeg bestilt time til abort nå. Da kan du bruke ventetiden til å tenke på, også heller avbestille om du velger å beholde. På den måten slipper du kanskje å vente like lenge som det jeg måtte gjøre, om du velger å fjerne det.

hei. takk for svar. har bestil time både til legen og til amathea. håper jeg blir litt klokere etter å ha vært der. nei, vet seriøst ikke å jeg skal gjøre. det går nok bra om jeg velger å beholde det, men om jeg orker alt alene, det er en annen ting. men når man først havner i situasjonen, så er det jo utrolig hva man orker. men eksen sier han ikke vil ha noe med den nye babyen å gjøre. men da har jeg satt foten ned og sagt at ikke får i både pose og sekk, kan ikke velge et barn og ikke det andre. enten tar han begge eller ingen. føler meg slem, men føler at det må jo være måte på å mye man skal tilate seg selv, han har jo vært med på å lage begge....huff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...