Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Har egentlig ikke prøvd på å bli gravid, men sluttet på p-pillen på grunn av bytte til p-plaster. Så skal jeg bare få vanlig syklus først, før jeg begynner på p-plaster. Har brukt kondom unntatt 1 gang som vi hoppet av i svingen. (vet at han ikke kom inni meg) Hvor stor sannsynlighet er det for å bli gravid?
LisaColli Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 sannsynligheten er der, jeg ble gravid første gangen på pillen, andre gangen første syklusen uten piller... ;o)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Sæd + egg = baby Ingenting + egg = ingen baby vel?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 Tror den er veeeeeeeeeeeldig liten. Jeg og kjæresten brukte den metoden i over ett år uten at det gikk galt. I sikre perioder lot han det gå. Men så var det den ene gangen da det gikk når det ikke skulle gått. Dvs. det var ikke trygg periode, og så gikk han ikke ut. Da ble jeg gravid med en gang så nå venter jeg baby! Viser iallefall at jeg er høyst fruktbar, når jeg blir gravid med en gang det går når det ikke skulle gjort det. Hoppe av i svingen har iallefall aldri gjort meg gravid selv om jeg har vært svært aktiv bruker av den. Tror du kan ta det helt med ro.
nutri Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 det kan lekke litt sæd før han kommer, så "hoppe av i svingen" er absolutt ingen sikker metode hvis man ikke ønsker bli gravid. Sjansene er kanskje små, men de er der. Sædceller kan faktisk leve i 5 døgn...
Gjest Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Tryggeste er nok å bruke kondom eller lignende til du får menstruasjon og så begynne plaster. Kjenner til flere som har blitt gravide ved lignende "feiltagelser". Kommer jo an på alder og fruktbarhet også da, er du under 25 sies det at sjansene for at noe sånt skjer er størst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå