Gå til innhold

susse og kanskjesnart! (ang.inseminering)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått med meg at dere er i gang med inseminering:)

Tok det lang tid fra dere var på første møtet med sykehuset til dere satte igang med inseminering?

Jeg hører til Riksen, har første samtale/undersøkelse hos dem 18/12, og er spent på om om jeg kan se fram mot noe på nyåret:)

Søknaden ble sendt i september, så det blir nok ikke IVF før til sommeren...

Krysser fingrene for dere begge!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7215747-susse-og-kanskjesnart-anginseminering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:o)

Jeg var til forundersøkelse i september, og der tok de ul. Da viste det seg at jeg hadde en cyste (ikke noe farlig, ikke pco eller noe sånt heller, det kan skje helt av seg selv og bli borte fort) på den ene eggstokken. Derfor måtte jeg gjennom en menssyklus for at den skulle rekke å gå vekk. Etter det var det egentlig bare å ringe inn mens (men om de har mange på en gang til AIH akkuratt den perioden kan det skje at du får beskjed at du må stå over den mnd, all AIH-behandling skjer etter "kontortid" så de har begrenset tid) og begynne på hormoner. Men jeg hoppet over en syklus til, er lettskremt i forhold til at jeg er sliten av denne bli gravid-berg-og dalbanen,så jeg trengte en mnd til å kvinne meg opp;o)

Altså: det kan gå ganske fort å komme i gang med AIH etter forundersøkelsen! Det lønner seg å hente ut alle medisiner med en gang, for plutselig er mensen der og det er tid for hormoner..

Jeg ønsker deg lykke til med hele prosjektet. De er så søte så, på Riksen, og det betyr mye. Som du vel har lest, så bør du forberede deg på litt hormon-plager i kroppen og litt smerter ved selve insemineringen, men det har jo overhodet ikke noe å si om du lykkes med å bli gravid! Det lyktes ikke for meg, men jeg har jo lest om andre det har lyktes for.

Takk for lykkeønskninger- kanskje vi ser hverandre uten å vite det en gang i januar- da skal jeg igang med ivf'*gulp*

Klem fra

Hei igjen:)

Da kan det hende at det skjer noe for meg rett over nyttår da, hvis jeg er heldig...:-)Har evt. tenkt å ta et forsøk på Omnia hvis ventetiden blir for lang..

Gruer meg til alle hormonene ja....Men kommer vel gjennom det og, man blir jo ganske så hardbarka etterhvert...

Har du bare hatt en inseminering? Er vel mye større sjanse ved IVF, så det spørs vel hvor mange insemineringer det har for seg å prøve.

Håper du lykkes i januar, kanskje vi går forbi hverandre i gangene på Riksen:-)

Klem

Hei på deg!

Vi var inne til forsamtale i august. Men da ble det bestemt at man for sikkerhetsskyld ville ta lap på meg før man gjorde noe mer. Så det ble gjordt i september. Man fant ingenting der så da ventet vi litt på ny time for i gangsettingssamtale. Var på det i oktober og så var det bare å vente på mensen slik at jeg fikk ringt inn den. Ringte 7 nov. så har vært til inseminering i går og i dag.

Så lenge man er uforklarlige barnløse vil man helst prøve AIH først for det er gode muligheter for at dette er nok hjelp for å bli gravide, i tillegg til at det er en mindre hormonbelastning for kvinnen. Da vi var inne i dag sa gyn at hvis vi ikke ble gravide denne gangen ville hun gjerne at vi tok de neste to forsøkene med AIH også forde min mann har vist så super kvalitet. Så det kommer vi til å gjøre. Ser egentlig på det som to bonusforsøk i forhold til ass.befruktning. Siden man har bare tre ivf forsøk får jo vi tre forsøk til med AIH.

Dette ble sikkert utrolig klønete men er vanvittig sliten om dagen og konsentrasjonen er mildt sagt ikke på topp pga alle hormonene.

Men uansett: Lykke til framover

Klem

Hei susse!

Synes du forklarte bra til å være i hormon-tåka jeg:)

Det er sant det du sier iforhold til at AIH-forsøkene blir bonusforsøk.Det hadde jeg ikke tenkt på på den måten..Greit å ta med seg alt man kan få:)

Men har jeg forstått riktig: Er det 2 samtaler man må igjennom?

Er det forsamtalen jeg skal på nå?Mener jeg har hørt noe om en annen samtale også,der det er flere par tilstede og man får felles info?Er det dette som er igangsettingssamtalen som du skriver?

Mange spørsmål dette, men bli veldig glad hvis du har tid til å svare:-)

Krysser fingrene for positiv test for deg om 2 uker!!

Klem

Hei igjen!

Det er ikke så lett å bli klok på alt dette med alle mulige samtaler osv.

Jeg tror faktisk det kan være litt forskjellig. Det kommer vel litt ann på om du bl.a har vært igjennom lap eller hsg rtg før dere kommer inn.

Jeg har også hørt om folk som har vært inne til igangsettingssamtale hvor det har vært flere par tilstede og hvor man har fått info og omvisning. Men når vi var inne var vi alene med gyn og fikk all info vi trengte og opplæring i sprøytesetting. (Eller min mann fikk opplæring siden jeg er sykepleier. Og ansiktet hans var et syn for guder. Men han fikk tilbake sin egen farge når jeg sa at jeg skulle klare å sette dem selv.)

Så derfor kan jeg ikke med sikkerhet si hva dere skal inn til.

Men regner med at dere har fått innkalling begge to, og skjema dere skal fylle ut...?

Uansett tror jeg nok du må ta timen som den kommer. Blir spennende å høre hva som skjer på timen deres.

Når har dere forresten time?

Klem

Annonse

Vi har time 18/12 kl.08.30! Så det er bare 3 uker til:)

Vi har fått skjema vi skal fylle ut, og jeg fikk beskjed om å ta en haug med blodprøver hos fastlegen i forkant.

Hi hi, synes jeg ser for meg mannen din...:-D

Min sambo har sprøyteskrekk, så jeg må nok ta meg av den biten selv jeg også.

Er veldig spent på tiden framover, håper vi får et slags tidsskjema for når ting kommer til å skje på den timen. Klarer liksom ikke å tenke på noe annet for tiden..!

Når er det du skal teste/ta blodprøve?

Det blir spennende!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...