Gå til innhold

Kan man bli helt som før i kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det en utopi?

Jeg har igjen et par-tre kilo til vekta jeg hadde før svangerskapet, men lurer på om de gamle buksene vil passe likevel. Har en følelse av at hoftene er bredere. Vil de gå seg helt tilbake eller?

Hva med magen, blir den like flat igjen? Synes den er ganske bra når jeg står, men kvapsete når jeg sitter.

Ærlig talt, er det noen som har blitt helt som før? Selvfølgelig etter trenging og slanking da. Huff, vet nesten ikke om jeg tør å spørre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, skulle vært på skravle, men svar gjerne :-)

Skrevet

Dette lurer jeg også på... Har gått ned mye etter fødselen, men får ikke på meg buksene som jeg fikk på meg når jeg veide like mye...får de ikke over hoftene... Så jeg tror kanskje hoftene vil bli litt bredere uansett om man går nedigjen i samme vekt som før jeg...

Skrevet

I dag kom jeg over en lapp jeg har hatt liggende fra før jeg fikk barn for 5 år siden. Der stod det at i -99 var jeg 69 cm rundt midjen. 4 måneder etter den fødselen var jeg 76 rundt midjen. Da hadde jeg en 3-4 kg igjen, tenker jeg. Neste gang jeg hadde skrevet opp, var etter 1 1/2 år. Da var jeg tilbake til samme vekt, men midjen var 71 cm. Jeg har egentlig vært mer fornøyd med kroppen etter fødselen enn før, selv om de objektive fakta tilsier noe annet! Jeg tror ikke at andre synes jeg har forandret meg, men litt må man vel regne med.

Jeg tenker at så lenge jeg kommer tilbake til samme vekta, og samme gode form, så skal jeg være fornøyd.

Skrevet

Etter førstemann fikk jeg på meg alle de gamle buksene etter 14 dager (og det var trange bukser uten stretch i -95), så hoftene ble ikke bredere. Har ikke gått like enkelt etter de andre 2... Tror det er veldig forskjellig og arvelig hvordan kroppen blir etter en fødsel. Kanskje en ide å se på moren din (sikkert ikke alltid like populært) for å se på arven? Det samme gjelder jo ofte strekkmerker, ikke så mye man kan gjøre for om man er disponert for dem eller ikke.

Så svaret mitt er at kroppen kan godt bli som før etter en fødsel, det er iallefall min erfaring :-) Men med alderen henger jo alt etterhvert mer nedover da...

Skrevet

Jeg føler meg mer eller mindre som før. Jeg veier 3 kilo mer, men det tror jeg er muskelmasse som har kommet på etter masse bæring av tung babyklump + melkepupper. Bruker de samme buksene uten problemer. Forresten tror jeg ikke puppene blir som før, de blir nok noen lange, rare drog. Hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...