Susanne-75 3 gutter! Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Filip er snart fem uker og har så utrolig masse melkeutslett at jeg lurer på om det virkelig er normalt?? Nå har det gått gul verk i noe av det, i området rundt ørene. Stakars liten, ørene hans ser jo ut som kjøttkaker jo!! Smører med klorhexidin etter å ha konferert med lege, men lurer på om det er flere med babyer som er så plaget?? Tanken på å slutte å amme har til og med slått meg! Det er jo fordi jeg lurer på om det ikke er bra for han, må jo være noen sterke saker i den melka sånn som han ser ut!!! Ikke legger han på seg noe særlig heller, bare 600 g på de 4-5 ukene...Noen med tips til oss??
Nadine0606 Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Det kan hende at han reagerer på maten du spiser. Jenta mi har reagert på melkeprodukter- melkeproteinallergi. Kutte ut melkeprodukter for en stund og se om det hjelper. Her hjalp det mot kolikksmerter med en gang, utslettet sakte forsvant også.
Sessa ruger igjen... Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Linea var også helt ekstrem husker godt det med ørene. Gikk over rundt 7 uker tror jeg. Smurte på morsmelk et par dager og da forsvant det med en gang (kan jo ha vært tilfeldig). Er ikke 150 g i uka ganske normalt, da?
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 De utslettene har ikke noe med amming å gjøre iallefall. Lukas hadde hele fjeset fullt i 2 uker. Gikk helt vekk etter ca 1 mnd. Jeg ammer ikke...
småmåsen Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 det hun LLL snakker om er nok hormonutslett og går over, men det din har som vesker seg er nok en allergi som ofte kommer av melkeallergi... kutt ut all melkeprodukter i 2 uker og se... ( de du spiser) min har det og hun ble straks bedre.... husk det er melk i mye du ikke tenker på!!
//MAM\\ Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Gutten min hadde også forferdelig mye utslett. Jeg fikk tips (på denne siden) om å kjøpe Mildison på appoteket. Smøres på i tynt lag to ganger pr. dag. i en uke. På bare to dager ble gutten min mye bedre. I løpet av en uke var det vekk! (Står at kremen ikke skal brukes til barn under 2 år uten samråd med lege. Jeg ringte legen, men "hallodama"mente det var helt greit (fikk ikke snakket med legen) men at jeg kunne høre på apoteket. Der mente de at det ikke gjorde noe å bruke kremen en ukes tid.) Jeg brukte også litt Decubal mellom smøringene av Mildison.
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 24. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2006 Takk for svar alle sammen!! Godt å høre at utslettet ikke nødvendigvis kommer av melka, at det skal være sånn uansett liksom. Begynner jo å lure litt når det er såå heftig! I forhild til melkeprodukter har jeg ikke rørt melk siden jeg fødte - har hatt en kolikkunge og da tar man ingen sjanser med neste. Mulig jeg må være enda strengere med inntak av andre melkeprodukter. Hadde besøk som kom med "sengamat" i går, vafler mm, i tillegg har jeg spist litt ost og youghurt i løpet av de siste dagene... Mildison har jeg faktisk liggende, men har smurt med klorhexidin som nevnt, og det ser ut som det hjelper. Tørket litt inn allerede, så tvi tvi.. Men tusen takk for svar, er litt sliten og søvnløs for tiden og da blir selv de minste ting skumle... God natt til dere:-) ps, slenger på et nytt spm-innlegg, se om dere kan svare noe på det:-)
Hege & Even Skrevet 24. november 2006 #8 Skrevet 24. november 2006 Bare ett lite tips... Kjøp Bruledin krem på apoteket. Er resept fritt og funker kjempe bra!! Even hadde og mass, masse, masse melkeutslett pluss varmeutslett!! Han så ikke ut stakkar:( gav seg etter ett par uker.. han var eksakt 6 uker når dette oppstod.. er visst vanlig å få det i den alderen...
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 24. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2006 Ok, Bruledin er notert! Alt som hjelper!! Tror jeg sannelig har brukt noen hundrelapper på apotekprodukter allerede på poden! Litt typisk for mine unger, alltid noe som må smøres eller dryppes eller noe:-) Han er straks fem uker så det kan vel stemme ganske bra iallefall...
Hege & Even Skrevet 24. november 2006 #10 Skrevet 24. november 2006 Vi prøver alt vi kan, gjør vi ikke??? Blir mye remedier fra apoteket på oss også... enten er det prikker eller flekker eller prøving med nye smokker ( har gitt opp det nå.. tar han ikke smokk så tar han ikke smokk!!) Bruledin er lett betennelses dempende... og vil dempe de aller verste og hissige områdene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå