LK77 01/02*09/03*06/07 Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Jordmora har jo en, og vi går til ultralyd..men Babywatcheren er jo noe vi bruker til hjemmebruk, og ikke brukt av helsepersonell. Jeg er kanskje litt teit, men ved hyppig bruk (hver dag) eller i 1 gang i uken, kan det få konsenkvenser på fosteret?? Vi er jo ikke på ul, og til jordmor så ofte. Har lånt en slik en av ei venninde, men er skeptisk til å bruke den. (har prøvd den). Noen med babyw. erfaring?
tessa4? Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Jeg har også en i hus. Fikk den tidlig (er nå i uke 24), men har ikke brukt den på mange uker. Fortalte jordmor om det og fikk beskjed om at det er veldig forstyrrende for babyen. Den kan bruke en sjelden gang innimellom hvis du er redd for at noe er galt, men uansett er det jo ingenting du kan gjøre med det. Ofte og hyppig bruk kan være skadelig sa hun, og jeg velger å tro på henne. Jeg og venter forresten nr tre og har ikke brukt dette tidligere...Det har jo gått bra det da! Ha en god helg og kos deg masse med magen :-)
miapia Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Både jordmoren som tok ultralyd og legen min advarte sterkt mot det. Begge mente at dette skal en være veldig varsom med. Jordmoren var fortvilet over at det gikk an å kjøpe på nettet uten skikkelig advarsel. Grunnen de brukte var at mange barn blir veldig forstyrret av dette, og at følgene av det vet de lite om. De kjøpte heller ikke argumentet om at det roet ned bekymrede mødre, da ville de heller at en skulle ta en tur til legen/sykehuset.
LK77 01/02*09/03*06/07 Skrevet 24. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2006 Takker for svar! :-) Når jordmor og Lege advarer mot babywatcher, så tror jeg att jeg skal styre unna den. Har uansett hatt litt blanda tanker om å ta den i bruk. Har prøvd den en gang, og jeg tror det holder. En har jo heller ikke bruk for den når en begynner å kjenne liv/spark daglig. Jeg er glad jeg bare har lånt den, og ikke kjøpt....koster visst litt disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå