snull Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Hun er 6.5 mnd...vil ikke ha pupp(dvs.hun biter meg, og det hardt-har nå så vondt at jeg ikke klarer ett bitt til!!!) og vil IKKE ha mme. Har prøvd alle varianter, men hun liker ingen! Hva gjør jeg da ? Har nesten ingen melk igjen heller , da dette har pågått i 2-3 uker nå...:\
mai mammaen til to Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 prøv å gi henne på glass..datteren min drikker bare av glass..er 6.5 mnd og
snull Skrevet 24. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2006 Kan jo prøve det, men jeg tror det er smaken hun ikke liker.....drikker fint vann og mm av flaske, men når jeg prøver med mme spytter hun det bare ut igjen..... Melk må hun jo ha.........
Gjest Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 Huff, høres ikke moro ut. Har du snakket med helsesøster, kanskje hun har noen råd? Har du prøvd å gi melka med kopp/nebb? Merkelig at hun ikke liker mme...hva er det hun får i seg av mat da?
Gjest Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 man får kjøpt sånn "tut" til å sette på brystvortene når de er veldig såre og man ikke klarer å amme pga det.. kanskje du kan prøve det.. de er vist formet så det skal være som å ha puppen i munnen... en beskjyttelses hette på en måte.... hvis du skjønte hva jeg mente... har aldri prøvd jeg da, har bare hvert mamma i 16dager, men det stod om det i et hefte jeg fikk på sykehuset.
snull Skrevet 24. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2006 Vil tro det gjør like vondt om hun biter til tross for skjold..... Spiser grøt og litt middag........,men null melk nå Går jo ikke så mye lengre det da........ Helsestasjon er like rådløs som meg,,,,,,,
snull Skrevet 24. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2006 Har ei veeeeldig sær og bestemt lita frøken her skjønner dere...,som snart gjør mamman sin gal...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #8 Skrevet 24. november 2006 Gutten min har også holdt på å tulle ved puppen en stund. Han er i samme alder som din. I et par tre uker nektet han nesten all amming. Han bet ikke, men hylte og vrengte seg vekk fra puppen, ropte og hadde et skikkelig show :-) (Ikke noe å ta med ut på café akkurat...;-)) Jeg tolket det dit hen at han rett og slett var utålmodig fordi det var så mye annet spennende å drive med, og melken kom for sakte for ham. Det var også mer spennende med annen mat. (Ammer før hvert måltid.)Jeg kuttet så litt ned på den faste føden og nå har det gått seg til igjen, så han i hvert fall har ro til å die litt til hvert måltid. Når det gjelder biting gjorde han det av og til tidligere, når han ble frustrert, men da trykket jeg hodet hans inn mot puppen og sa bestemt nei (eller aaaauu!!..) så nå har han heldigvis ikke gjort det på et par måneder. (Håper bare ikke han begynner igjen når han får tenner ;-)) Jeg vet ikke om noen av de grepene jeg har gjort har vært utslagsgivende for at ting har bedret seg for oss, eller om det bare har vært tilfeldig, men det det var i hvert fall vår historie ;-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå