Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye legger dere egentlig i julekalenderen til ungene. Blir ganske sjokert over hva ungene til søsteren min får hver dag. Bøker, dukker, pusslespill osv. Kalenderen kommer på godt over 1000,- kr. Hun sier hun ikke kan kjøpe bare småting. Da blir de jo skuffet.

Selv har jeg brukt 120,- kr på kalendergaver til vessla. Var ganske fornøyd selv om det faktisk ble litt mer enn jeg hadde planlagt. Problemet er at de er på besøk hos hverandre stadig vekk og ser hva de andre får. Det er faktisk ikke så morsomt. Er det jeg som er helt på bærtur når det gjelder kalendergaver? Den store dagen skal jo være julaften.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger 100-150 kroner i adventskalenderen til hver unge, og den minste som er 14 mnd får ingen. Hvis man lager et gavepress ut av kalenderen også, så er det en viss fare for at ungene blir litt bortskjemte. Det må da være lite hyggelig å lage en slik kalender når kravene er såpass høye?

Selv om du er uenig med søsteren din, så må ungene bare godta at det er slik det er her i verden. Noen får "finere" ting enn andre, både til jul og bursdager. Senere vil de oppleve at andre unger har ulike regler også. Ikke så lett å forklare bestandig, men det er jo slik det er.

Jeg er enig i at julaften er den store dagen, så jeg bygger heller opp forventningen mot den dagen ved at de får delta i forberedelser og slikt.

Skrevet

Godt det ikke er alle som bruker så uhorvelig mye på kalenderen. Ellers lurer jeg faktisk på å snike inn noen "snoppakker" når vi har besøk av kusinene. Søsteren min er antisnopfanatikker så det er noe hennes barn aldri får men altid sikkler etter. hadde blitt litt utjevning på en måte.

Skrevet

å herregud, rimelig sjokkert over søsteren din jeg også! blir da ikke noen spenning og glede når man skjemmer dem bort! man skal være glad for at man i det hele tatt får noe ekstra mener jeg og det er jo kun i adventstiden man får en liten gave hver dag... jeg skal ikke legge opp til masse dyre ting jeg nei. har bare en liten gutt på snart 13 mnd så det blir ikke pakkekalender før til neste år, men da kommer gavene kun til å bestå av småting sånn som små dyrefigurer, eller andre figurer, en pakke rosiner, julebakst og lignende. når han blir større får han ting han f.eks trenger på skolen eller andre små nytteting. husker jeg fikk blyanter og sånt når jeg var i skolealder, et lite godteri i noen gaver, små pynteting (julepynt, hårpynt o.l)

helt kvalmt når noen legger lista så høyt som søsteren din!

Skrevet

det synes jeg er fryktelig mye! når ble "regelen" at man skal få pakke hver dag i hele desember?

sønnen min er 2 år og får ikke kalender. jeg håper på å drøye det noen år, jeg synes han (og jeg) får nok gaver som det er til jul.....

Skrevet

Jeg har ikke brukt mye på kalenderen til guttungen... Han får blandt annet ting han faktisk trenger, og det kommer jeg til å fortsette med! en pakke badeleker: 7 dager dekket

lue og votter: 2 dager

Navnet hans i trebokstaver: 7 dager

Snop på lørdager: 4 dager

Snurrebass: 1 dag

Kanskje snop eller noe annet rart: 2 resterende dager

Bamse på julaften: 1 dag

Synes ikke den kalenderen blir så ille... Ble heller ikke så himla dyrt! Bokstavene og badelekene kjøpte jeg i Paris...

Skrevet

Jeg har kjøpt duplo, Jeg har tenkt å pakke inn en kloss for hver dag. Jenta vår er 1.5 år. Hun har ingen begreper om dette med gaver, det er papiret og fargene på duploen som er spennende, så egentlig kunne vi nok stått over dette med adventskalender. Det er egentlig jeg som har glede av den kalenderen. Over 1000,- i adventskalender synes jeg er voldsomt dyrt.

Skrevet

Jeg synes det er latterlig å legge mye i en kalender. Min på 1,5 får ikke - han aner jo ikke hva det her er. Vi har tenkt å lage en kalender - kanskje neste år - som et juletre hvor man henger opp en pynt hver dag - kan gjenbrukes. Så bruker vi den + kanskje kompletterer når han er stor nok til å finne ut av mer. Jeg lurer på om det er noen som vet om en fin - billedkalender for de små - hvor du river av en luke. Det er den eneste typen jeg evt. vurderer. Bor i Oslo. Ellers - et tips som ikke kan kjøpes for penger - legg inn spennende aktiviteter som dere kan gjøre sammen - alt trenger jo ikke å være ting.

Skrevet

Har delt opp en Duplo Byggmester Bob-kasse til ca. 200,-. Det er nok! Får en av gavene under treet den 24. Saccosekken, så kan han kose seg i den på formiddagen.

Skrevet

Er helt enig med alle her, en kalender skal være en nedtelling til den store dagen. Hvis alle dagene i desember består av flotte gaver ser jeg ikke helt poenget med dette, hvordan må da gavene være for å "toppe" det hele på julaften??? Jenta vår på 1 år får ingen kalender i år, men neste år har jeg tenkt til å lage kalender men med feks duplo klosser, treklosser eller rett og slett en eller to puslespill biter hver dag så det på julaften blir et helt puslespill...Tror barna lærer å sette pris på ting ved å ikke bli lesset over med gaver i hytt og pine. God jul:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...