Gå til innhold

Når oppsøke lege...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat oppdaget at jeg er gravid. Er 5-6 uker på vei. Når bør jeg bestille time hos lege? Samboeren min har lyst til å fortelle alle i hele verden at han skal bli pappa igjen men jeg har sagt at vi får vente til jeg er 12 uker på vei, men når forteller dere de nærmeste om nyheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

første kontrolltime pleier å være rundt uke 10, så er vel ikke noe hast enda..

 

Hvis du har hatt sa før, kan kontrolltimen være litt tidligere, og man kan få en tidlig ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :-)

 

Selv er jeg 8+3 idag(inne i uke 9,altså),og alt virker helt ok,har ikke blødd eller hatt voldsomme smerter,så jeg skal ikke til legen før i desember,da er jeg i uke 11,og tar det som første sv.skapskontroll.

 

Føler ikke behov for tidlig UL,det er ikke så mye de kan se,annet enn om den er i llivet,men vil jo merke om magen vokser og symptomene fortsetter uansett. De kan ikke forhindre en SA eller MA i normale fall,så orker ikke presse på om tidlig UL,men venter til ordinær i uke 18,om ingenting føles galt før den tid da. Har tidligere hatt SA i uke 5.

 

Kommer ikke til å si noe til familien før jeg er godt over 12 uker. bor langt unna alle,så ingen vil oppdage noe uansett. vil føle meg sikker på at alt er ok før vi sier noe .-)

 

Ønsker dere kjempemasse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringte legen akkurat nå, og jeg fikk time 7. desember, er da bare 6+5.. men jeg synes det er greit, for å forsikre at alt er bra der inne, har hatt en Sa pga infeksjon før, så er vel greit å få sjekka at de skumle bakteriene ikke er der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...