Gå til innhold

Da dere startet i full jobb igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og med barnet i barnehagen, hvordan gikk det, egentlig? Trivdes barnet i barnehagen/dagmamma i 8-10 timer? Skal begynne å jobbe 8-16 snart, det betyr å dra hjemmefra 07 for å rekke barnehage før jobb. Barnet er i barnehagen da fra 07:30 til det blir hentet 16:30. Det er 9 timer for en 1,5 åring. Ho går der allerede, og trives godt de dagene hun er der fra 09-15:30. Har ho lengre dager, 'sliter' ho, sier personalet. Blir grinete etc. Hadde blitt det selv, som så liten...;-).

Hvordan har dere andre opplevd dette å gå ut i full stilling igjen? Har man konstant dårlig samvittighet for barnet, føler en overlater barnet for lenge borte etc.? Er det noen som bevisst har valgt deltidsjobb når barna er så små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår starta i barnehage da hun var 13 mnd, men dette var Familiebarnehage så da var hun der fra 0730 - 1600. Der trivdes hun ikke så godt så vi flyttet henne over til en vanlig kommunal barnehage da hun var 16 mnd. Der er hun fra ca 0730 - 1615, men det er åpent til kl 1700. Hun stortrives så om vi henter henne enda senere enn vanlig så har jeg ikke dårlig samvittighet. Det er heller ikke hverdag hun vil være med hjem heller.

Skrevet

Kevin startet i familebhg i aug. Da var han 19 mnd og jeg begynte å jobbe igjen i 80%. Jeg har bevisst tatt på meg 80% jobb noen år framover. Har fri hver fredag. Nå har vi flyttet han til en kommunal ny bhg som ligger nærmere der vi bor. Han har gått der en uke, men allerde elsker han å være der. Og det var likedan i fam.bhg. Han er der fra kl.7-15.15. Som foreldre har man vel konstant dårlig samvittighet. Iallfall har jeg det. Skulle gjerne vært mere sammen med han. Men vet jo at han har det bra i bhg. Og ville jo kjedet seg hjemme med meg. Så vi bruker heller masse tid sammen med han etter bhg og i helgene. Det gjør at jeg ikke får fult så dårlig samvittighet. Men så lenge hun trives der synes jeg ikke du skal tenke så mye på det. Da deg heller masse tid til henne når du ikke er på jobb. Klesvask og andre ting får heller vente til etter leggetid. Men jeg skjønner greia. For du har vel ikke noen besteforeldre eller tanter,onkler som kunne hentet henne tidligere noen ganger i uka?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...