Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Hei Jeg er i uke 31 og har ikke opplevd at det kommer en dråpe fra brytene mine gjennom hele svangerskapet. Kan dette bety at jeg ikke vil klare å amme etter fødselen? Håper på mange svar, da jeg begynner å bli litt bekymret....
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Jeg er i uke 30 og har heller ikke opplevd at det har kommet noe ut derfra... Lakenet har hatt noen mystiske klissete flekker om morgenen, men kan dette være melk uten at jeg merker noe på brystene? Merker ingenting på klærne heller...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Tror nok ikke du trenger å bekymre deg. Jeg er i uke 30 og har heller ikke noe melk enda. Det hadde jeg ikke sist jeg gikk gravid heller. Melkeproduksjonen kom som et skudd etter fødselen, og jeg hadde mer enn nok med melk! Går nok bra, synes vi skal tenke på oss som heldige som ikke lekker melk allerede...
kiara85*snartmammatil2* Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 jeg tror ikke jeg hadde merket noe i uke 31 heller... er 36+3 nå og det kommer bare ut litt væske når jeg klemmer på dem... og om kommer noen dråper i løpet av svangeskapet eller ikke tror jeg ikke spiller så stor rolle på om du kan amme eller ikke... igår fikk jeg vite at det kan både ta 3 og 4 dager før ammingen/produksjonen av melk starter for fullt etter fødselen... så jeg ville ikke ha bekymret meg vis jeg var deg.
2- barns mamma Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Det skal ikke ha noen betydning for ammingen,selv om du ikke får noe ut av brystene.melken er der for det om.du kan nok klemme på brystvortene for å få noe ut.men det er ikke nødvendig å lekke mer enn en må.du skal tidsnok få gå med ammeinnlegg til du blir lei.tro meg... forrige gang lakk jeg masse.men ikke denne gang.og nå er jeg i uke 35. så det er helt forskjellig.
selfangerkjerringa Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Jeg lakk ikke en dråpe forrige svangerskap. Dagen etter fødsel kom melka, og det var nok til å dekke årsbehovet til en middels europeisk småby... ikkeno problem det gitt
Gjest Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 Ingen grunn til panikk! Hos meg kom det ikke en dråpe før guttungen var ute, og jeg hadde mat til en bataljon...
Maisie Skrevet 24. november 2006 #8 Skrevet 24. november 2006 Har heller ikke fått noe enda, bortsett fra noen mikrodråper størknet på brystvortene innimellom. Men det er jo mer praktisk sånn, så slipper jeg å styre med ammeinnlegg nå allerede.
meg og novemberjenta Skrevet 24. november 2006 #9 Skrevet 24. november 2006 Hiver meg på denne... jeg er 2 dager på overtid, og har ikke sett en dråpe melk... har kjøpt en pakke MME som jeg har stående hjemme i tilfelle jeg kommer hjem fra sykehuset en søndag og ikke har fått melk, men jeg er ikke særlig bekymret for det... Satser på det går bra og at melken kommer
Mooncake Skrevet 24. november 2006 #10 Skrevet 24. november 2006 Jeg er i uke 39, og har heller ikke sett en dråpe. Hos de fleste kommer de ikke før etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #11 Skrevet 24. november 2006 Er i uke 28,snart 29. Kommer blank-gul veske ut om jeg klemmer på dem, ellers ikke noe nevneverdig.
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 24. november 2006 #12 Skrevet 24. november 2006 Heldige dere er, har lekket siden uke 14 jeg.. kjedelig.. Har hørt om de som har lekket melk lenge i sv.skapet og som faktisk ikke fikk melk når babyen endelig kom.. Tror ikke du skal bekymre deg jeg.. Om man lekker eller ikke i sv.skapet har ingen sammenheng med om man får melk etter fødsel.. Bare kroppene våre som reagerer forskjellig:-)
Guba *mamma07+09+12?* Skrevet 24. november 2006 #13 Skrevet 24. november 2006 Jeg har heller ikke sett noe melk, er 34+5. Det har ingen bertydning for om vi kan amme om det lekker melk eller ikke. Ikke bekymre deg, det kommer nok i strie strømmer etter fødselen:)
Gjest Skrevet 24. november 2006 #14 Skrevet 24. november 2006 Jeg er i uke 30 og var bekymret fordi jeg allerede hadde "lekkasjer" fra mine bryst så sjekket rundt. Det har visst ikke noe særlig å si for hvordan ammingen går...moren min fortalte at hun ikke hadde noe før etter fødselen, men i løpet av et par dager gikk ammingen som en drøm med både meg og søstern min Tror ikke du trenger å bekymre deg for å si det sånn, vær glad for at du slipper å bruke innlegg i bh'n allerede nå du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå