Gå til innhold

Barn med 2,5 års mellomrom - søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på snart to år. Når han blir storebror i mai er han 2,5 år. Jeg er sånn i tvil om hva vi skal gjøre med vogn, gutten vår bruker jo vogna masse enda, sover på dagen, pluss at han sitter i den når vi er på tur, i byen, etc. Foreløpig er han hvertfall altfor liten til å gå særlig langt.Litt upraktisk å trille rundt på to vogner...Jeg kommer sikkert til å gå litt alene med begge barna siden samboeren min jobber ganske mye. Lurer på om vi skal kjøpe søskenvogn, men er veldig i tvil for det er jo kanskje bare snakk om et halvt års tid etter at babyen kommer at han kommer til å bruke vogn.....

Noen med erfaringer? Eller andre som skal ha barn med ca. samme aldersmellomrom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble 2 år mellom mine. Jeg kjøpte et søskensete for å sette på vogna. Men 2-åringen min sov ikke på turer da..

Skrevet

Får 2 år og 5 mnd mellom mine. Men jenta mi på nå snart 2 år er i bhg, så vi bruker ikke vogna noe særlig bortsett fra at hun sover i den. Bruker oftest bil når vi drar ut og handler etc. Hun er ikke særlig glad i å sitte i vogn og være våken, vil da heller gå. Så vi kommer ikke til å kjøpe søskenvogn, tror kanskje jenta mi har sluttet med dagsøvn innen da også (hun trapper ned nå av egen vilje..) Hvis hun fortsatt trenger vogn å sove i, kommer jeg til å kjøpe en brukt til bhg-bruk.

Men man må jo vurdere, som du sier din gutt er glad i vogn og du kommer til å dra mye ut med begge to, da ville jeg nok investert i en rimelig brukt vogn kanskje, som du igjen kan selge med lite tap når du er ferdig med den.

Skrevet

Jeg skal kjøpe carena søsken vogn til 1799... det blir 2 år og fem månder mellom mine....... i tilleg må man ha en myk bag til 300-400 kroner.... synes det er en billig invistering for å få livet lettere... sitte brettet til å sette oppe på vogen kjør at vognen lett kan tippe.... søsken brett som henger bak er ikke særlig bra når snøen kommer.......

Skrevet

Vi lurer på det samme.

Isaac har jo den åpne ductusen i tillegg som gjør at han fort blir sliten.

Vi får jo samme aldersforskjell på de.

Vi har tittet litt på brukte søskenvogner, men de fleste på finn er veldig godt brukt.

Jeg kjører jo ikke bil heller, huff, kanskje jeg må begynne med det.

Men det går jo alltids ann å kjøpe og så selge igjen.

Babyshop har 30% på vogner nå :-)

Særlig om sommeren blir det jo gjerne mye trilleturer.

Skrevet

dytter

Skrevet

Blir 2 år og 1mnd mellom mine barn. Jenta mi vil opp i vogn når vi er ute å går, så jeg ser ikke for meg at hun er avvent med det til babyen kommer i tidlig mars.. Så jeg kjøper en rimelig søskenvogn, så jeg slipper å slite. Blir greit å kunne trille dem begge samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...