Murmeline Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Blir lite voksentid, babyen krever jo endel oppmerksomhet, og den stakkars mannen blir jo litt på sidelinjen... Det er hvertfall ganske annerledes å være 3 enn bare 2. Hadde gledet meg til samlivskurs for førstegangs i regi av helsestasjonen, men pga budsjettkutt har de sluttet med det:( Så hva er ditt beste tips for å pleie og styrke forholdet midt oppi amming, byssing osv??
Gjest Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 heisann.tror dere får ta slikt når det er tid,hehe.kveldene er jo fine.da skal jo nurkene sove....(mulig di ikke gjør det da ) hvis ikke får du legge inn krav hos besteforeldre om en frihelg nå og da,som bare er deres ilag. =0)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Kjenner meg igjen her. Tror ikke det er så mange som er så heldige å ha overskudd til sex hver dag med en liten baby, som heldiggrisen over her. Synes ihvertfall det gikk utover kjærlighetslivet i starten, men så etterhvert som han ble et par måneder sovnet han tidligere og vi fikk mer voksentid. Nå er forholdet bare sterkere. Tips må vel være å prøve å kose seg når du har sjansen, f.eks. på dagen da han sover en dupp, sex er viktig. Man må også snakke sammen så det er en forståelse av at dette er bare en periode som dere må igjennom, men så vil det bedre seg. Hvis det går på stumpene løs ga jeg en flaske mme om kvelden, da sov han bedre, jeg tok meg et lite glass vin og vi fikk litt tid til å slappe av sammen.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 Tror det er viktig å SE hverandre i hverdagen. Jeg stopper av og til opp kikker på min kjære og ser hvor kjekk han virkelig er. Da sier jeg det selvfølgelig til ham og han føler seg mer vel.
Retro-mamma Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Samlivskurset de holdt her i bydelen (kun en kortversjon på én formiddag i kirken) la vekt på det å ikke dra hverandre ned. F eks når mannen er sliten etter lang dag på jobben, så hjelper det IKKE om du blir sur fordi mannen er sur. Da skal derimot du være smørblid og si "nå er det middag - hurra!". Altså - være blid selvom han er sur da. Noe i den duren. Tror kommuniksjon er viktig. Og legge om sex-rutinene (hvis man kalle det det). Vi kan f eks ikke ha sex søndagsmorgenene lenger pga turbo-baby i senga. Da må man heller legge det til kl 1930 etter grøt, men før vi blir for slitne på kvelden og havner i sofaen.
Sessa ruger igjen... Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Etter at kolikken ga seg har det blitt litt mer plass til kjærlighet i hodet mitt igjen. Sex var en stund bannlyst i hodet mitt og det ble mer et pliktløp. Nå sovner frøkna tidligere på kvelden så vi kan kose oss sammen med en god film el. Det hjelper veldig. Prøver å bruke tid sammen når vi kan. Så tidlig legging har i hvertfall vært til hjelp her i huset. Ellers tror jeg det er viktig med hverdagsromantikk. Lage middag til hverandre og ikke minst kysse i hvertfall en gang hver dag!!!! Gjøre små kjærlige ting for hverandre, skriver små hilsner til hverandre f.eks på badespeilet, eller rett og slett vaske, brette sammen og legge på plass klærne til gubben. Ellers har det hjulet meg å tenke at frøkna foreløpig ikke tar skade av at mamma og pappa er nakne og at vi derfor kan være på badet med henne mens vi dusjer (en skifter på henne en dusjer)... er jo koselig å se på hverandre litt ordentlig av og til...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 Sliter med det samme her. Vår gutt ble født dagen etter din jente og han pleier ikke sovne skikkelig før i 1-2 tiden om natta og tar bare korte lurer om kvelden. Mitt beste tips er: nyt tiden når dere kan. Han sov en hel time i går ettermiddag og vi hadde valget; enten glemme at vi var slitne og nytte tiden eller muligens ikke få sex de neste ukene. Så vi hoppet i senga. Man kan ikke lenger regne med å gjøre ting i morgen eller neste uke så grip muligheten når den er der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå