Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har noen erfaring m det,fikk vite i dag at babyen vi venter har det... ble veldig lei meg..så venter på time til riksen nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bestevenninne hadde dette da hun ble født i 1979, moren ble bedt om å bøye foten for å trene den opp og for til slutt å få den på plass. Vet ikke i hvor lang tid dette pågikk, men hun har to nydelige føtter og kan gå i alle slags sko som alle andre!

Har hørt om flere slike tilfeller hvor alt er gått bra med riktig trening av foten, har faktisk aldri hørt at det er noen som har fått varig skade av dette!

Skrevet

takk for oppmuntringen,ble et sjokk dette men gla barnet ikke var syk på andre måter..

Skrevet

Hallo!

Jeg er tante til 2 gutter som begge er født med klumpfot. Den ene gutten 12 år nå -og han har vært gjennommange operasjoner, gått med gips i lange perioder, og faktisk slitt en del med denne foten..men han er født i 1994, og de visste vel ikke helt hvordan de skulle gripe det fatt da...'

Men...GOOD NEWS: Den andre nevøen min er nettopp fylt et år, og han er så godt som "normal" i foten i dag! De er blitt MYE flinkere nå! Da han var nyfødt var legene inne og kuttet en sen eller noe i foten hans, han fikk gips på, og etter hvert skinne. (skikkelig stili, så ut som et lite rullebrett var festa til beina hans) Skinnen skulle være på 20 t i døgnet. Etter hvert retta foten seg ut av seg selv, og i dag kan man ikke se at han har vært klumpfot uten at en vet om det. han har kun et lite arr på hælen:)

Det går nok bra med din oxo skal du se!:)

Skrevet

Jeg tror det går veldig bra med behandling. Men en del må opereres, eller gipses flere ganger, så det kan nok være litt stritt for foreldrene når det står på. Men babyen gjør seg ikke noe av det, for den vet ikke annet (noen venner av min svigerinne har vært gjennom det). Så om det kan se fælt ut med gips på lille babyfoten, er det nok til det beste. Hvor mye operasjoner/gipsing kommer an på hvor "ille" foten er, for mildere former kan det hende tøyninger er nok.

Skjønner at det ble et sjokk, men det finnes jo mye som er verre. Så når dere får omstilt dere, går det nok veldig bra. Lykke til!

Skrevet

Jeg har fått inntrykk av at det er en enkel sak nå for tiden å rette opp klumpføtter, så jeg tror du kan slippe ned skuldrene og være rimelig sikker på at dette går veldig bra.

Skrevet

Sjekk denne linken: http://www.nhf.no/index.asp?id=39372&te=39372

Det er noe som heter "Fotfeilforeingen". Der kan du sikkert få svar på noen av alle spørsmålene som du sikkert har!

Jeg mener at jeg har lest om dem i avisen en gang, og at det var mamman til en gutt som var født med klumpfot som tok intiativet til å starte foreningen.

Lykke til! Husk at det som regel går bere enn man først er redd for!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...