Vårvind Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Hei, hvordan går det? Jeg kommer akkurat fra det jeg tror var siste besøk hos jordmora mi´. Jeg har jo termin 10.12, men har på følelsen at barnet blir født tidligere (rundt 6.12). Nå er vi snart i mål, og det er heeelt uvirkelig, synes jeg. Etter et meget (for min del) "innholdsrikt" svangerskap, så er det bare noen få dager igjen som skal til, før resultatet er i hendene... Vi er ganske sikre på at vi ikke skal ha flere barn etter dette, så derfor er det også ekstra vemodigt. Hvordan har dine siste måneder vært? For meg har det skjedd mye med kroppen. Når jeg var i uke 32 ble det hastverk å komme seg på sykehus, fordi jeg da hadde regelmessige rier. Ting roet seg ned, når jeg ble satt på antibiotika grunnet urinveisinf. Var ganske lettet når bebin viste tegn til å ha lyst å bli en stund til i magen.. Var på ingen måte moden for å føde 8 uker før termin... Nå på slutten har jeg vært i fin form. Virker ikke å gå opp så veldig mye mer i vekt. Ja, etter dagens målinger hadde jeg faktisk gått ned litt siden jeg senest var hos jm. Veier nå 75,4 (startet med 62 kg). Føler meg sprek og ikke høygravid og tung i det hele tatt. Men gleder meg voldsomt til å begynne og trene (svette!) på nytt etter fødselen. Nå gjenstår bare å treffe ham eller henne...vi vet jo fortsatt ikke om det er en gutt eller en jente. Spennende! Håper du har det bra!
Bratsj Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Hei - der er du jo !!! Så koselig at du stikker innom :-) Det nærmer seg D-day - 7.desember kommer han ! Gleder meg og gruer meg og kan nesten ikke fatte at det snart kommer en ny baby... Det meste er klart, men det virker helt uvirkelig likevel. Har masse vondter nå, bekkenplagene som slo meg helt ut rundt uke 25 har jeg nesten glemt oppi alt det andre, her vanker det både sterk kløe over hele kroppen, masse kynnere, halsbrann hver natt, søvnløshet, hender som sovner for et godt ord,samt noen interressante stikksmerter i bekkenet der han prøver å skru seg på plass nede i et altfor trangt bekken - så her er det bare å velge og vrake ;-) Er helt desperat etter å få litt søvn før han kommer, men aner ikke hvordan jeg skal få det til. Veldig fornøyd med vekta på siste kontroll - hadde da stått stille siste 3 ukene, havnet på totalt opp 12 kg, og det er mye bedre enn sist gang (+27kg) Ligger og bikker på 82 et sted nå. Men da hadde jeg ikke fått noe vann enda - det har kommet siste uken, ringene måtte av forleden dag. Så er forberedt på at vekta viser oppover på neste kontroll til onsdag - det blir jo min siste kontroll også. Så bra veslingen bestemte seg for å bli på plass til h*n er klar ! Må være veldig spennende for dere å ikke vite kjønn, har dere to navn klare da ? (eller kanskje flere) Har glemt hvor det var du skulle føde, jeg... ?
Vårvind Skrevet 24. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2006 Heluu.. Nei, navn har vi ikke! Forrige gang lagde jeg en la-ang liste, men tok allikevel inget av dem..Nå har vi i det minste lyst å se hvilket kjønn det er før vi begynner å fundere på navn. Vi har i det hele tatt forberedt oss minimalt denne gangen (har ikke en gang kjøpt barnevogn ennå.). Jeg tror at vi begge vil gjennom fødselen først. Jeg skal føde i Fredrikstad, og du? Ja, det virker som om du også får gjennomgå en rekke med plager om dagen. Det er bare å holde fokus noen uker fremover! Nå er vi, som sagt, snart i mål. Jeg håper du har mulighet til å vile deg på dagen hvis nattsøvnen er et kapittel for seg... Ha en fin helg!
dimoren Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 Beklager at jeg sniker meg inn på tråden deres, men jeg husker dere begge fra "gravid moden alder". Jeg har også termin 1012, og skal føde i Fredrikstad. Lykke til begge to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå