bolle-boll, termin 16.april:) Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Leser av og til innlegg der noen er skuffet over kjønnet på babyen etter å ha vært på ultralyd. Dette gjør meg trist og jeg lurer på om folk er klar over alle de andre tingene man heller burde bekymre seg over.(Har selv jobbet mye med barn med ulike fysiske og psykiske utviklingshemninger og har sett hvordan barnas tilstand påvirker hele familien og kretsen av mennesker rundt.) Var selv på ultralyd for to dager siden og fikk påvist at baby nr.4 også er en gutt. Hadde selvfølgelig håpet på en jente, men da jeg fikk se det lille perfekte underet inne i magen som lå der og sprellet, så var kjønnet helt uvesentlig. For meg var det viktigste ved ultralyden å se at barnet vårt var friskt.(Det finnes selvfølgelig ingen garanti, men ingen alvorlige sykdomstrekk ble påvist.) Man leser så mange innlegg her om kompliserte svangerskap at man blir helt ydmyk overfor det underet over at babyen har utviklet seg "normalt". Man blir så takknemlig. Da vi hadde vært på ultralyden fikk vi selvfølgelig spørsmålet: "Er det en jente?" minst hundre ganger. Da jeg sa det var en gutt reagerte de fleste med skuffelse, noe som gjorde meg veldig trist. Det viktigste er da at barnet har det bra...? Vi foreldrene er utrolig lykkelige og kan nesten ikke vente til vi får se han i april. Vi fikk to fantastiske 3D-bilder der det ser ut som om han ligger og sover på en pute (livmorveggen). Jeg er helt betatt og smiler hver gang jeg kjenner at han sparker, og de tre nydelige storebrødrene gleder seg til å møte han. Hvorfor er kjønn så viktig for så mange mennesker? Det er jo heller ingen garanti for at man får en feminin jente eller en maskulin gutt. Det kan like gjerne være omvendt. Kjenner selv til flere eksempler på det...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Herregud!!! Alle ønsker seg jo først og fremst en frisk unge!!! Men ALLE har ønsker om kjønn. Folk som ikke tørr innrømme det lyver. Synes ikke det er noe galt i at noen kan bli litt skuffet der og da for at de håpet på noe annet. De blir jo like glad i babyen når den kommer!!!! Skal innrømme at jeg jublet ekstra når jeg var på ultralyd. Har 2 gutter og venter nå en jente. Klart jeg hadde blitt like glad i gutten som jenta, men det er ekstra stas med jente når man fra før har 2 gutter!!!!!!!!!!!! Ikke angrip andre, det er lov å være skuffa, det går over!!!!!!!!!!!!!! Det er en følelse og ALLE har følelser. Noen er bare mer ærlige enn andre. Tror du ikke det er mange som har feks 3 barn av samme kjønn som vil prøve en siste gang i håp om å få motsatt kjønn??? Er veldig takknemlig for mine to flotte friske gutter som også synes det er stas at det kommer en liten "dukke"
'***mamma til to engler*** Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 skriver under på dette jeg!!
'***mamma til to engler*** Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 altså det første innlegget!!!
2_TETTE Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Ja jeg er helt enig med deg... Men skjønner jo for din del at du lurte påom det ble jente denne gangen *smiler* Tøft med 4 gutter da... Men utrolig morro. Tror liksom man blir litt sånn guttemamma jeg da. Jeg har bare et barn fra før, en sønn. Og denne gangen vet vi ikke hva det blir. Men jeg føler på meg gutt. Det er fullstendig det samme for oss hva vi får. Jeg tenker at hvis det blir jente er det jo gøy med en av hver, og spennende med et anet kjønn og se om det blir annerledes. men blir det en gutt til kjenner jeg meg "tryggere" på hva som skal skje siden vi har en gutt fra før liksom..hihi. Jeg føler meg litt som en guttemamma. Selv om sønnen vår bare er 14 mnd enda. Flere spør oss om vi ønsker oss jente denne gangen og det syntes jeg er litt ekkelt. Noen ganger sier jeg NEI, jeg ønsker meg en gutt bare for å få dem til å kutte ut jentegnålet. Nei, ikke lett dette her. Men vi elsker allerede vår "lille" krabat i magen og snakker om den hver dag og ler av sparkene og tumlingen inni der. Vi må også huske at uansett kjønn er det et nytt individ med egne forutsetninger og personlighet.
måkki Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Jeg er helt enig med snart firemor, for oss var og fremdeles er UVESENTLIG hvilket kjønn vårt barn måtte ha, så lenge barnet er "friskt". Til kjære anonym så vil jeg si at du kan slutte å forhåndsdømme andre mennesker fordi vi ikke ønsket oss et kjønn fremfor et annet,så ikke kom her å si at jeg og min mann juger!! Ikke ALLE er så opptatt av kjønn! Signerer med nick jeg:)
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 Jeg har 2 barn fra før, en gutt og en jente. Er like glade i dem begge to, og kan vel ikke si at jeg ble mer glad for den ene eller den andre..Det viktigste for oss på ul har vært at barnet er friskt og har det bra! Så jeg er helt ening med hovedinnlegger der:) Men kan samtidig forstå de som sier de blir litt "skuffa" etter ul. Kanskje "skuffa" bare er et ord en bruker i mangel på noe bedre til å beskrive følelsen en får...? mange bygger seg nok opp en slags fantasi om hvordan det skal bli når babyen kommer, og hva slags kønn det skal være osv...kan sikkert bli litt "skuffa" da om det ikke blir helt sånn. Men det er jo bare en liten overgang, en trenger bare litt tid til å omstille seg..og 99,9% er kjempeglade og lykkelige uansett hva som kommer:) Skal på ul om 1 1/2 uke (da er jeg 19 uker på vei med nr 3), og vi har lyst til å vite kjønnet dersom det lar seg gjøre. Mest pga praktiske årsaker..og så klarer jeg ikke vente! Føler på meg at det blir en liten gutt denne gangen:)))
bolle-boll, termin 16.april:) Skrevet 24. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2006 Til anonym. Dette var ikke ment som et angrep på noen, heller som et hjertesukk. Det er IKKE hyggelig når omverdenen reagerer med skuffelse over et friskt barn bare pga kjønn. Det var det jeg ønsket å få fram. Selvfølgelig håpet vi på en jente denne gangen, men den forventede skuffelsen frå vår side uteble da vi fikk se babyen på ultralyd. Heldigvis:)
Elllis Skrevet 24. november 2006 #9 Skrevet 24. november 2006 til deg som gleder deg over å få en liten "dukke" håper du behandler henne som et menneske og ikke som en "dukke". Jenter har også behov for å herje, leke med lego, biler og andre såkalte gutteting. Hun er ingen dukke! Blir så provosert av foreldre som bare lar ungen dems leke med kjønnsreltaterte leker og er sååå stolte over det. Glad jeg vokste opp på 70-tallet og ikke i dag...Huffameg.
Forskeren Skrevet 24. november 2006 #10 Skrevet 24. november 2006 Så enig, så enig med snart firemor. Jeg blir glad uansett, har ei jente fra før, tenker at ei jente til også blir fint, men gutt er også veldig velkomment, da får vi en av hver. Har ingen preferanse på nåværende tidspunkt. Håper selvsagt at barnet er friskt. Var på UL i dag, der var en ung mor med en ca. 1 år gammel gutt, som sa til sin mann/kjæreste: "Åh, er så lei av føden, har vært gravid i 2 år jo... Hvis de sier dette er gutt også, da....." Så hørte jeg ikke mer, men det var jo helt tydelig at hun ville ha jente. Synes det er umodent, altså (selv om det sikkert ikke går på alder alltid, heller).
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #11 Skrevet 24. november 2006 Jeg ønsker meg en jente. Og blir nok litt skuffet hvis jeg ikke får det. Men det betyr ikke at jeg er skuffet over at babyen er en gutt. Høres nok litt rart ut, men man kan da være skuffet over en ting, men glede seg for noe annet?
RompeRock Skrevet 24. november 2006 #12 Skrevet 24. november 2006 Sitat fra anonym høyt her oppe: "...ALLE har ønsker om kjønn. Folk som ikke tørr innrømme det lyver." Ehhh, vel, jeg har ikke noe spesielt ønske om kjønn. Og det er ikke løgn. Har tenkt over saken, men må ærlig innrømme at det ikke spiller noen rolle. Så får du gjøre som du vil, om du tror meg eller ikke. Men jeg _vet_ at du ikke har rett i den uttalelsen. Måtte bare få det ut )
Tvillingmamma Mars07 Skrevet 24. november 2006 #13 Skrevet 24. november 2006 Enig med deg, bolle i ovnen- kjønn har ingen ting å si for meg heller. Jeg har fått vite at vi får to gutter og det synes jeg er veldig moro.Hadde det vært gutt jente eller jente og jente tvillingpar hadde det vært akkurat like moro. Med tvillinger i magen kan jeg jo bare håpe at alt går bra, at vi ikke får dem for tidlig eller at det blir andre komplikasjoner som kan høre med tvillingfødsler. Jeg ønsket meg barn før jeg fikk vite hva de ble, sunne friske barn- noe mer turte jeg ikke ønske meg.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 24. november 2006 #14 Skrevet 24. november 2006 Jeg må innrømme at før jeg ble gravid så bestemte jeg meg for ikke å vite kjønn, fordi jeg var redd at jeg ville bli skuffet om det var gutt og tenkte at "det går an å bli skuffet på ul, men man blir jo ikke skuffet om man får en frisk gutt etter fødselen". Derfor valgte dengang at jeg ikke ville vite kjønnet. MEN så ble jeg gravid og da forsvant all min tvil....bestemte meg for å holde på det at jeg ikke vil vite kjønnet, og i dag vet jeg ikke kjønnet. Men det jeg vet er at jeg kommer ikke til å juble noe ekstra om det blir ei jente....det er revnende likegyldig for meg.... Hvis vi får en gutt og fremdeles ønsker ei jente så får vi bare prøve en gang til da..... men hovedgrunnen til at jeg kunne tenke meg ei jente er at jentene blir litt mer knyttet til hjemmet. Jeg er så redd for å bli gammel og ha bare sønner hvor ingen bryr seg om hverken å ringe hjem eller komme på besøk... Men jeg tror nok at er man obs på det kan mna påvirke litt under oppveksten....
anjelixa_fikk jente 14 mars :) Skrevet 24. november 2006 #15 Skrevet 24. november 2006 jeg har også to gutter og venter en jente denne gangen, må si at jeg ver ikke klar over hvor mye det faktisk betydde for meg å få en jente før JM sa at "det blir en liten frøken" da trillet tårene og jeg kjente at det ble noe ekstra med det å gå gravid denne gangen... Selvfølgelig blir man like glad i de uansett kjønn, men for meg er det kjempestas med jente denne siste gangen jeg skal gå gravid. Og jeg gleder meg til alt det "nye" rundt det å få jente.
~ms_freia~ Skrevet 24. november 2006 #16 Skrevet 24. november 2006 Skjønna ikkje korsn folk kan va skuffa over kjønnet på den lille, dt e jo liksom gutt eller jente, man ska jo bi gla uansett:) e så nysgjerri æ og samboern at vi ska vite kjønnet når vi har mulighet for dt, me tanke på navn og sånt, man får litt god tid å tenk sæ på Også vil vi jo gjerne vite om det e no skade på den lille, pga min samboer har downs blandt anna i familien, men æ ska ha ho elelr han uansett, e jo ett liv inni magen, e jo ett mirakel uansett:)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #17 Skrevet 24. november 2006 tror folk misfortår litt jeg..det er jo ikke sånn at det ene kjønnet er uvelkomment, eller at men ikke blir like glad i det barnet....Men det er noe spesiellt for en mor å få en datter, og noe spesielt for en far å få en sønn. man føler liksom at det er noe man kan. uansett blir alle like glad i ungene sine for de de er, og ikke pga kjønn. jeg skal ha nr to nå og håpet litt på å få det kjønnet jeg ikke har fra før. men tårene trillet på utralyd selv om babisen har samme kjønn som det vi har fra før..og det var gledestårer. Noen av dere som sier det ikke betyr noe, venter deres første...dere har tydeligvis ikke m ulighet å sette dere inn i situasjonen. Reaksjonene etter utralyd er det samme overalt....alle sier så flott at alt var bra, og så dumt at det ikke var det andre kjønnet....det føles litt sårende. men hvorfor sier alle det????? jo fordi det optimale for de fleste er å få oppleve begge kjønn!!!!!!!!!!!!!!! men erlig talt det er da ingen som sier at det betyr alt heller da, så ta det for det det er, en følelse som ikke er akseptert av en eller annen merkelig grunn!!!
Gjest Skrevet 24. november 2006 #18 Skrevet 24. november 2006 Jeg har en jente på snart 13 og en gutt på 10,denne gangen har jeg ingen ønsker, kanskje en jentegutt hehehe.Så lenge barnet er friskt er jeg kjempe glad. Og ja jeg vil vite det når jeg kommer på ul over nyttår.
**My little Miss drama and I** Skrevet 24. november 2006 #19 Skrevet 24. november 2006 Oj her var det mye gitt er enig i mye uenig i mye! Dette er min første å skal på UL på tirsdag... Jeg bryr meg overhodet ikke om kjønnet , sikker på at jeg får en liten prins å er innstilt på gutt ,har bare sett på gutteting O.L sier Ul jente da blir jeg overrasket.. men om det er gutt eller jente samme for meg vell.. Jeg skal ha to barn så blir det 2.gutter ferdig med det ,gidder ikke prøve på et bestemt kjønn jeg.. Hvordan forhold man får til sønnene sine avhenger jo mye av hvordan man er oppdradd mener nå jeg da... men samme gjelder jo jenter... Min søster ønsker seg jente for hun har gutt fra før ,men hun blir sef gla uansett.. uansett lykke til alle sammen.. trur alle er gla så lenge den lille er frisk og rask uavhengig av kjønn;-)
Maja78 Skrevet 24. november 2006 #20 Skrevet 24. november 2006 Håper de fleste av dere som ønsker ett bestemt kjønn,eller fått vite at dere får det dere ønsker på ultralyd,er klar over at de kan ta feil....Min bror og kona hans gikk i 4 mnd og trodde de skulle få jente,men ut kom en liten gutt;) Og jeg kan med hånden på hjertet si til Anonym der oppe,at kjønn spilte ingen rolle for meg....har mista 3 ganger før,to av de i uke 20 pga genfeil(som barnet ikke ville overleve av) så må si jeg bare er opptatt av om barnet er friskt.... Lykke til alle sammen;)
bompymamma Skrevet 25. november 2006 #21 Skrevet 25. november 2006 Jeg har ei jente på 2 1/2 år fra før, og har ingen store ønsker med henhold til kjønn på barnet jeg bærer. Synes det hadde vært kjempekjekt for datteren min å få en liten søster, men på den andre siden hadde det vært knall for pappaen å få en liten sønn. Her i huset er vi 3 jenter (mor, datter og hunnpus), og i tillegg har vi bestemt oss for å anskaffe oss ei tispe om et års tid. Så da blir pappaen totalt i undertall. Egentlig litt kult syns da jeg, menmen... Så velkommen skal du være, uansett hvem du er!!! : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå