Gå til innhold

Jeg klarer ikke dette jeg klarer ikke dette jeg klarer ikke dette jeg klarer ikke dette


BW og en til? 1 pp

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg er så dårlig! Jeg bare gråter fordi jeg er så kvalmen!!!!!!! Klarer ikke spise, har ikke spist på flere dager. Jeg klarer ikke dette jeg klarer det ikke neineineineineineineneinenienienienienenienienienei. Dette skjer bare ikke. Jer er ikke sikker på at ejg er gravid heller. Men nå håper jeg at jeg ikke er det! Klarer ikke dette! Vurderer å ta abort hvis jeg er gravid. Selv om jeg er meget sterkt i mot det( for min del) ;Men jeg kommer aldri til å tilgi meg selv hvis jeg gjør det. Men jeg klarer ikke dette!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

før du vurderer abort pga kvalme, ( som vil gå over etterhvert) må du prøve de midlene du kan mot kvalmen!!!Sea band fås kjøpt på apoteket eller tabl med ingefær fra helsekost.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kjære du!

Dette klarer du! Men mulig du må gjøre noe med innstillingen din først... Er forferdelig å være så dårlig, men tro meg, det er verdt det om noen måneder. Hvis du virkelig er SÅ dårlig, og du ikke får i deg mat, så bør du ta deg en tur til legen. Skal ikke skremme deg, men er jo enkelte som må tilbringe en del tid på sykehus nettopp fordi de er så dårlig til å begynne med.

Opp med motet jente! Og masse lykke til!

 

Klem fra en med 60 dager igjen til termin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du,det kan være omgangssyke også. Jeg var sånn passe kvalm i starten av sv.skapet,men i uke 7 ble jeg plutselig margedårlig,var ikke ute av huset på ei uke. Bare kasta opp og følte meg helt for jævlig. Orka ikke kle på meg,spise no særlig,snakke.... ALT var kjipt! Men det gikk over etter ei ukes tid,og nå er det helt ok,bare jeg spiser jevnlig og ikke så mye søtt og sånn. Tror jeg fikk omgangssyke,eller så var det bare kvalmen som kødda litt ekstra med meg ei stund.

 

Pass p å få i deg nok salt,og drikk så mye du orker.(det hjelper godt med kullsyret vann av noe slag,jeg foretrekker bonaqua med cranberry/grape-smak)

 

Og ta en grav.test for å se om det er noe på gang .-)

 

Lykke til,og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn på 9 mnd allerede og det er så fælt å ikke kunne ta hand om han! Stakkars han!

 

 

Skal til legen 13.45

 

 

Takk forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der, så jeg vet hvor jævlig det er. Hadde ekstrem svangerskapskvalme sist og ble innlagt i uke syv etter å ha gått ned 8 kg. Det var helt grusomt, og det svei i magen min når jeg klarte å spise/drikke noe igjen. Fikk god hjelp på sykehuset og resept på Postafen reisesyketabletter - de hjalp meg til å klare å holde på noe av maten, så da hadde jeg det mye bedre. Trøst deg med at det går over, og at det kan være det finnes hjelp for deg - ikke gi opp og vurder abort av den grunn - når du får babyen din kommer du ikke til å huske hvor jævlig du hadde det - det gjorde ikke jeg i hvertfall - det er verdt det! Lykke til og god bedring:o)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også gått en del ned i vekt.=( Har ikke så mye å gå på lenger.. syns jeg ser helt fryktelig ut! Er 172 og veier nå 57kg.. Pleier å veie over 60.

 

Takk for god bedringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Off, ikke morro å lese detta... :|

Jeg er oxo endel kvalm, men ikke så ille som deg!

Jeg vil vaffal dele mine tips... :)

Jeg elsker Tapini, de små kjeksene med hvitløk og basillikum.....

og potetgull med salt og pepper smak..... Småspiser på det når kvalmen melder seg, det holder den i sjakk..... Solo å drikke er bare nam! :D Te er oxo digg, "Earl Gray" er best.....

Håper du drar nytte av det, ønsker deg lykke til videre.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjær 2 cm av ei ingefær-rot. Del denne biten opp i små biter, ha det i en kopp og hell kokende vann over. La trekke i 2-3 minutter og drikk dette, varmt eller kaldt. Det har hjulpet meg MASSE mot kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått phenergan av legen. Afipran er et annet alternativ. Husk at legen må sjekke etter ketoner i urinen. Ekstrem svangerskapskvalme er ingen spøk- det kan gå utover hjertet ditt hvi seletrolyttnovået blir for lavt. Så det er viktig med en lege som tar det seriøst.

 

Denne gangen har jeg visst hva det går, så det har ikke vært så tøft. Forrige svangerskap er det psykisk tøffeste jeg har vært med på. Kiloene raste av meg, kasta opp og hadde krampebrekninger i en evighet etter hver oppkast. Drømte og fantaserte om mat- men var suten, virkelig sulten i månedsvis. osv. Mne det gikk over- og jeg har valgt å gjøre det igjen! Det er ikke farlig for babyen din:-) Det er godt å vite og det finnes mye som hjelper.

Kald drikke med isbiter gjør et lettere å beholde væske.

Gulrøtter er fine å tygge på: Du får tygge mye, godt for en som er sulten, du renser tennene og de er veldig greie å kaste opp igjen.

Ikke lag maten selv. Legg deg ned etter å ha spist- forsøk å sovne. Jo lengre maten får være i systemet før duu kaster opp jo bedre.

Lykke lykke til!

Dette klarer du. Ikke la panikken få ta over:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det sånn som deg med kvalmen jeg også....

men dette er det tredje sv skapet hvor jeg har det sånn.... fikk resept på postafen fra legen og de har hjulpet noen dager sånn at jeg har fått i meg litt mat... de siste dagene derimot har de ikke virket så jeg har tatt en liten pause for å se om de virker igjen om noen dager....

MEN.... synes ikke du skal vurdere abort pga dette... det er verdt det når man kommer seg igjennom det, jeg har hatt denne kvalmen i hele sv skapet de to forrige gangene og det har vært verdt det uansett....

håper noen av de rådene som står på svarene over her virker for deg pia.... og lykke til videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært hos lege! Tok grav.test men den var negativ. Men legen så ikke bort fra at jeg var gravid like vel, så jeg skulle komme tilbake hvis det vedvarte. (testen slo ut negativt lenge sist jeg var gravid også)

 

Jeg fikk med meg resept på AFIPRAN, og han sa at det var ikke farlig hvis jeg var gravid.

 

Han anbefalte meg å komme tilbake på mandag hvis jeg var dårlig fremdeles. Dette var en annen lege enn fastlegen min og jeg må si han var VELDIG dyktig og tok meg seriøst. (det samme gjør alltid fastlegen min)

 

Abort var en krise tanke.. ikke så veldig realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...