Gå til innhold

Hvor tidlig kan man få symptomer etter selve befruktelsen??


Nellybelly

Anbefalte innlegg

Jeg har vært innom her for 1mnd tid siden, men forflyttet meg til "bli gravid" etter en sa. Den graviditeten var ikke planlagt, så jeg la ikke merke til symptomer før IKM...

 

Nå er vi i gang og prøver igjen, og lurer på hvor tidlig etter selve befruktelsen man kan merke symptomer?

Har hørt om en som mente hun merket det etter to dager? er det mulig da?

Jeg går og kjenner etter, men lurer også på om noen symptomer kan henge igjen fra forrige graviditet??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Nellybelly

En venninne av meg "bare visste det" 3dager etter befruktningen, men det var nok mer en følelse enn symptomer.

For min del merket jeg ingenting før 6uker var gått og jeg begynte lure på når mensen egentlig skulle komme (har hatt veldig uregelmessig mens) Fortsatt, 10+2 uker ut i sv.sk, så er det eneste jeg merker: ømme brystknopper og tretthet. Tretthet i mørketiden er vel ikke uvanlig for en ikke-gravid også, så symptomene er så forskjellige. For de som plages veldig med sv.sk.-kvalme, så vet jeg at den ofte kommer irundt den tiden man forventer mens....dette gjelder også de som har veldig ømme bryster... Men det er svært individuelt.. I tillegg...når man planlegger å bli gravid så går man og leter etter tegn og det er lett å "føle" at man er småkvalm og ta det som et tegn på sv.sk.. Jeg anbefaler deg med å senke skuldrene og slappe av...det var det vi gjorde...og vips så hadde det bare skjedd :)

Jeg ser du skriver at du er tilbake etter en sa.... Håper du er klar over at dere må vente 3mnd etter en sa før det er noe vits i å prøve igjen...? Men det er du sikkert klar over.. :)

 

Uansett...MASSE lykke til!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har nå gått bort i fra at man må vente 3 pp etter sa før man prøver igjen. Man anbefales å vente 1 pp, men kan også prøve igjen med en gang. Til orientering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket det etter en uke og 4 dager..... Skulle på jobb den dagen, (en lørdag) og jeg var skikkelig kvalm og hadde murring i underlivet.... Mensen var ikke ventet før tirsdag...... :c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at man kunne prøve igjen med en gang, så lenge blødningen var over... Men har også hørt at man kan vente en pp slik at man lettere kan bestemme termin... Mange meninger rundt dette... :)

Takk for mange svar!

Tar gjerne imot flere! Det er jo så forskjellig fra person til person! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merket det temmelig raskt etter EL. Noen dager kanskje. Fikk først mer spyttproduksjon, kjente murringer i livmor, bekkenet begynte å krangle, og etter 1 uke kom kvalmen sigende... Så jeg holdt på å teste meg ihjel frem mot IKM, for jeg VISSTE det jo... Men fik ikke positiv før to dager etter IKM da... Men jeg hadde rett, kroppen fant ikke bare på disse triksene for og lure meg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente det på dag 20 etter første dag sise mens. Er ikke sikker på helt eksakt hvilken dag jeg hadde eggløsning, men vi hadde sex på dag 14 i syklusen...og spiren satt!!! Det jeg kjente så tidlig var mensmurringer og sikkinger i underlivet...og så litt kvalme innimellom. Jeg testet ikke positiv før på dag 30, så det ble mange tester på meg og!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Denne gangen merket jeg faktisk at egget festet seg!

Det var 5 dager etter EL!

den dagen var jeg skikkelig kvalm ei stund på dagen!

Og om kvelden stakk det til 5 - 6 ganger på høyre side i livmora!

 

Så fra den dag kjendte jeg disse symtomene til jeg testet positivt 12 dager etter EL:

 

Frøs mye, og var ekstra kald på føttene!

Brukt sokker om nettene dei siste

dagene!( Begynner å bli bedre nå )

 

Når jeg frøs, så kriblet det i brystvortene!

 

Var endel småkvalm!

 

Veldig trøtt!

 

Hormonell, lett antennelig!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I svangersangapsboka mi av Miriam Stoppard står det at hormonene progesteron og østrogen øker rett etter befruktning. og av det kommer blant annet ømme og tunge pupper, så ja jeg mener du kan få symptomer med en gang. Dagen etter sex på el dagen sa jeg til mannen min: jeg er gravid, jeg kjenner det. Og jeg

var det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stor forskjell fra person til person merker jeg.

 

Jeg vil så inderlig bli gravid igjen med en gang nå, at jeg tror jeg innbiller meg ting. Synes nesten jeg kjente kvalmen og stikkinger 2-3 dager etter el. Så nå begynner jeg å lage fantasier i hodet mitt om at puppene har blitt ømme igjen også :o)

 

Tror ikke vi "rakk" sex under selve eggløsningen, hadde el i helgen, og hadde sex først mandagen...

Ønsket og fantasier løper litt løpsk for tiden!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed av gyn. på ullevål at så fort jeg var ferdig med blødningene kunne vi starte på nytt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...