Gå til innhold

Hva er det med *orange* hjul på dusjkabinettet......

Anbefalte innlegg

...................?????

Jeg får spader snart!!!!

Jeg pleier å vaske badet 1 gang per uke, og sånn innimellom tar jeg en skikkelig rundvask av vegger, tak, oppå innredning osv.........

Men det som irriterer meg er at det blir et sånt orange "belegg" elller hva jeg skal kalle det i dusjen nesten med en gang jeg har vasket....

Setter seg spesielt godt der det er vanskelig å komme til, så nå har jeg sittet med skurebørste, q-tips og tannpirker og virkelig gnukket dusjkabinettet!!!!

Hva kommer dette av da??? Noen som vet... Er det vannet eller såpe....

hrmf..... i morgen er det sikkert der igjen.....

Fortsetter under...

du kan jo gå ned på butikken å kjøpe noe rengjørings middel som er spesielt til kalk fjerning.(står sammen med alt annet rengjørings produkter)

Jif skurekrem tar også det meste.

men nå vet jeg ikke om man skal bruke skurekrem i dusj kabinettet.

har hørt at Eddik kan hjelpe...

jeg bruker en kalk spray og noe til å skrubbe det bort med.

det er irriterende....men men..

Annonse

vill jo nesten påstå at de fleste sliter med kalk i vannet.. i en eller annen grad.

det er jo ikke akkurat det "store samtale emne" å snakke om kalk i dusjen eller i toilette :)

men vi har kjempe mye kalk i vannet.. merker det spesielt når jeg skulle koke flaskene til min første datter..

da kom det et ekkelt og støvete kalk lag på alt..

så jeg invisterte i en sterilisator i stedenfor.

men jeg vill nesten tipp på at det er kalk du har fått...

det kan også være noe annet.....

Takk for tips......:))

Bruker jif skurekrem... Det går jo bort, er bare så kjedelig med den skrubbinga som må til....... og det at det kommer så fort tilbake...

Men nå skinner det ihvertfall av det, så da holder det vel over helgen... hehehe....

Tror jeg skal prøve et sånt kalk fjernings produkt neste gang ja:)

For sånn "spray på - skyll av" er bare jug!!!!!

Hehe, kjenner til det der, tar bare 2-3 dager etter vask så er det der. Legger seg på gummilistene nederst i kabinettet også. Tror rett og slett det er såperester jeg, som plastikken suger til seg. Jeg har brukt cillitbang i kabinettet, det er sterke saker, og var nok ikke helt sunt for delene av gummi, så ble verre etter dette, fjernet sikkert noe beskyttende "film" på utsiden.

Annonse

Jeg har hørt at det rød/rosa/orange er alger.

(Kalk er det hvite belegget som kommer.)

Er hvist bare å vaske/skure det vekk. Er ikke så mye annet å gjøre.

Jeg synes gamle tannkoster er fine å bruke og slike svamper som har en skureside og en svampside.

Niks,niks.......... ikke no selvbruningskrem her i gården:))

Går for kalk eller alger i vannet jeg....

Nå skal jeg jammen ringe teknisk etat i kommunen og spørre hvorfor de sender "møkkete" vann til meg:))))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...