selfangerkjerringa Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Satt og prata med gubben om dette igår. Han fatter ikke hvorfor vi ikke pakker den ukevis på forhånd og har den klar istedet for å satse på å gjøre ting i siste liten. Han skjønner godt historiene om disse fedrene som pakker stringtruser og pølseklyper - han mener nemlig at det er forstyrrende nok mentalt for en mann å vite at han er kort tid unna å bli far, og at hans kjære er i tydelige smerter, og at det derfor er fullstendig urimelig å forvente at hodene deres skal fungere i nærheten av rasjonelt. Jeg spurte om det virkelig var så ille - hvis vi plutselig måtte dra nå så hadde han vel pakka ned sjampo til meg i det minste, og et par truser? Han innrømte glatt at han for det første ikke visste hva slags truser jeg ville ha og hvor de befant seg, hvilken av de tusen flaskene mine som faktisk inneholder sjampo og ikke noe annet, osv. Han hadde nok kommet til å tatt med sin egen bag og noen boksere istedet, fordi det var det eneste som virket kjent i gjerningsøyeblikket... Jeg syns egentlig at mannen min hadde et par gode poeng der jeg. Fødsel og reisen til sykehuset kan være forvirrende og traumatisk nok for mennene våre, om de ikke skal måtte stå til ansvar for pakking i tillegg... kanskje et argument for å ha bagen sånn halvveis i orden et par uker i forveien i hvert fall?
*Lucia* Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 *smiler* Jeg er helt enig med deg Ka-ping!!! Skjønner også godt at de blir forstyrra!! Dessuten er det faktisk lettere for oss å pakke riktige truser enn det er for dem! Jeg har lagt klart babyklærne på soverommet hennes som han skal ta med seg på sykehuset. Er litt urolig for om han klarer det også. Han ser forvirret ut når jeg prøver å forklare hvor ting er / ligger. :-)
kokosbolle Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Er helt enig med deg ka-ping! Her kan fødselen starte nå i helgen eller helt til 15 januar, så er greit å være forberedt. Har blitt kommandert til sofatjeneste, men ser ikke ut til at det hjelper, for takene og vondtene kommer selv om jeg ligger musestille. Heldigvis har vi kun 3 min med bil til sykehuset, så jeg har skrevet en meget detaljert oversikt over hva min kjære skal pakke dersom ting skulle skje, og hvis han bommer eller glemmer noe, kan han bare dra hjem igjen å hente det.
rødhette* Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Min sambo er iallfall veldig glad jeg har begynt å pakke på bagen nå.. Han ble veldig letta for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå